سه‌شنبه 3 مهر 1403

معضل استادیوم‌های خراب به بسکتبال رسید!

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
معضل استادیوم‌های خراب به بسکتبال رسید!

مدیر تیم بسکتبال مهگل کرج گفت: متاسفانه وزارت صمت اجازه ورود پارکت‌های خارجی را نداد و استادیوم ما کامل نشد.

سعید صالح‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نخستین فصل حضور تیم مهگل البرز در لیگ برتر بسکتبال مردان ایران توضیح داد: ما برای تیم خود برنامه سه ساله داشتیم و سه سال قبل در لیگ ملی قهرمان شدیم و سال قبل هم مقام سوم لیگ حرفه‌ای را به دست آوردیم تا امسال در لیگ برتر حاضر شویم. یک تیم کاملا جوان داریم که 5 بازیکن آن زیر 20 سال هستند و میانگین کلی تیم هم 22 سال است. 8 هفته است که به صورت منظم تمرین می‌کنیم و جزو اولین تیم‌هایی هستیم که کار خود را آغاز کردیم.

او درباره مشکلات اصلی تیم مهگل البرز نیز گفت: متاسفانه سالن 6000 نفری ورزشگاه انقلاب کرج آماده نشد و مجبور هستیم در استادیوم آزادی میزبانی کنیم که بزرگ‌ترین معضل ماست. مدیرکل تربیت بدنی استان و استانداری تلاش می‌کنند سالن آماده شود تا در استان خودمان میزبانی کنیم اما فعلا پارکت‌های سالن آماده نیست. پارکت ایرانی توسط شرکت توسعه تایید نشد و پارکت خارجی را هم وزارت صمت اجازه نمی‌دهد که وارد کنند.

مدیر تیم مهگل و رئیس هیات بسکتبال کرج، درباره میزبانی این تیم از حریفان در استادیوم آزادی نیز گفت: محبت فدراسون به ما بود که در سال اول لیگ برتری ما به تیم کمک کرد تا کار خود را استارت بزند اما اگر استان خودمان باشد خیلی بهتر است. 35 کیلومتر چیزی نیست اما این مشکل در بلند مدت آسیب می‌زند. به عنوان یک تیم از استان البرز بهترین کار میزبانی در کرج است. تلاش می‌کنیم این اسپانسر را در استان حفظ کنیم و برای این کار باید همه مسئولان استان همکاری کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا حضور مهگل در بسکتبال ادامه‌دار خواهد بود یا هواداران بسکتبال بار دیگر شاهد منحل شدن تیم‌های تازه وارد به لیگ خواهند بود، اظهار کرد: از سه سال قبل که فعالیت خود در بسکتبال استان را شروع کردیم، مسئولان مهگل در قالب مسئولیت اجتماعی به دنبال این هستند تا در ورزش فعالیت خود را ادامه دهند و واقعا فعالیت‌های خوبی در استان انجام شده است. برای اولین بار سال گذشته تیم بانوان ما در لیگ دو بود و امسال در لیگ یک بانوان هم حاضر خواهیم بود. تقریبا 7 بازیکن بومی در تیم لیگ برتری ما هستند ک اتفاق خوبی است.

صالح‌نیا ادامه داد: نحوه فعالیت ما در لیگ مثل سایر اسپانسرها نیست و بیشتر برای استعداد پروری در بسکتبال حضور داریم. به عنوان مثال ما در برنامه‌های استعدایابی اخیر فدراسیون صرفا کمک مالی کردیم و هیچ دخل و تصرفی در انتخاب بازیکنان نداشتیم و در لیگ برتر هم با این تفکر وارد شدیم. کل بازیکنان ما به جز وحید اسماعیلی همگی زیر 25 سال و در بازه سنی 18 تا 24 سال هستند. دو بازیکن از تیم ملی جوانان (رحیمی و فرجی) را هم جذب کردیم و هدف ما کار با جوانان است که البته کار سختی است.

او د پاسخ به این سوال که هدف تیم مهگل در فصل پیش روی لیگ برتر با توجه به جذب دو بازیکن خارجی چیست، اظهار کرد: مطمئنا جایگاه خوبی برای خودمان متصور هستیم و تلاش می‌کنیم در پلی‌آف اول و حتی دوم حاضر شویم. هستیم تا بجنگیم و بهترین نتیجه را کسب کنیم چون برای ادامه فعالیت اسپانسر کسب نتیجه مهم بسیار خوب است. مطمئنا برای سال‌های آینده هم تیم پرقدرت‌تری می‌بندیم.