یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

ملی‌پوش پرتاب وزنه ایران: / هدفم حضور در فینال بازی‌های المپیک است

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ملی‌پوش پرتاب وزنه ایران: / هدفم حضور در فینال بازی‌های المپیک است

ملی پوش پرتاب وزنه ایران گفت: تلاشم این است که ابتدا بتوانم با حفظ امتیاز در المپیک پاریس شرکت کنم و در ادامه نیز در فینال این بازی‌ها حاضر باشم.

به گزارش "ورزش سه" مهدی صابری در گفت و گو با مهر درخصوص آخرین برنامه‌هایش برای حضور در بازی‌های المپیک 2024 پاریس اظهار داشت: بر اساس رنکینگ جهانی 32 نفر برتر دنیا مجوز شرکت در بازی‌های المپیک پاریس را کسب خواهند کرد بر اساس این رنکینگ من با قرار گرفتن در جایگاه 25 دنیا سهمیه لازم را به دست آوردم، اما باید این امتیاز را تا تیرماه حفظ کنم که کار آسانی نیست.

وی افزود: برای حفظ این امتیاز برنامه هایم را به فدراسیون اعلام کردم. از 25 فروردین مسابقات مختلفی داریم که امیدوارم فدراسیون بتواند شرایط حضور در این رقابت‌ها را فراهم کند تا از حریفان خود عقب نمانیم. لیگ‌های الماس و تورجهانی طلایی و نقره‌ای از جمله این مسابقات است که با حضور در این رقابتها می توانیم جایگاه خودمان را تثبیت کنیم.

ملی پوش پرتاب وزنه ایران در ادامه گفت: البته این دو رویداد در کشورهای اروپایی است که فارغ از کمک‌های فدراسیون مشکل اخذ روادید هم داریم. رقابت‌های قهرمانی کشور، مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی بغداد و کره جنوبی از جمله مسابقاتی است که فدراسیون قول اعزام داده است.

صابری با بیان اینکه دوست داشتم ورودی مسابقات قهرمانی جهان را کسب می‌کردم، عنوان کرد: رقابت‌های داخل سالن قهرمانی جهان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است تقریبا هر دوومیدانی کاری دوست دارد رقابت در این رویداد جهانی را تجربه کند اما فقط 16 نفر نخست رنکینگ جهانی می توانند در این مسابقات شرکت کنند. امیدوارم روزی این شرایط برایم فراهم شود.

دارنده مدال نقره آسیا در پایان درباره شانس کسب مدال دوومیدانی کاران ایران در المپیک پاریس گفت: رسیدن به مدال المپیک نیازمند برنامه 4 ساله است که البته این برنامه هم باید همراه با حمایت‌های مسوولان ورزش کشور باشد مانند اتفاقی برای احسان حدادی رخ داد و او موفق شد این مدال ارزشمند را برای دوومیدانی ایران به دست بیاورد. تلاشم این است که ابتدا بتوانم با حفظ امتیاز در بازیهای المپیک پاریس حضور پیدا کنم و در ادامه نیز در فینال حاضر باشم. دوست دارم با این عملکرد پاسخ تلاش‌های مربی‌ام حمید ابراهیم نژاد و خانواده‌ام که همیشه حامی من بودند را بدهم.