سه‌شنبه 24 مهر 1403

ممنوعیت حضور بازنشسته‌ها در هیات‌های ورزشی همدان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ممنوعیت حضور بازنشسته‌ها در هیات‌های ورزشی همدان

همدان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: از این پس حضور بازنشسته‌ها در مجامع انتخاباتی هیات‌های ورزشی ممنوع است و حق نامزدشدن ندارند.

محسن جهانشیر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این پس هیچ یک از بازنشستگان نمی توانند در مجامع انتخاباتی حضور یابند.

وی بیان کرد: در واقع بازنشسته ها نمی توانند در انتخابات این هیات ها نامزد شوند و این قانون ممنوعیت نیز ابلاغ شده است.

جهانشیر اضافه کرد: البته این قانون هیات های ورزشی فعلی را که با افراد بازنشسته مدیریت می شوند، شامل نمی شود اما آنها نیز پس از دوره چهار ساله خود دیگر حق شرکت در انتخابات مجامع را ندارند.

وی یادآور شد: با وجود اینکه روسای هیات های ورزشی حقوق و مزایا دریافت نمی کنند و در بین آنها بازنشسته داریم، اما قانون منع بکارگیری این افراد نیز شامل می شود و باید در پایان دوره ریاست کنار بروند.

وی خاطرنشان کرد: حتی پیشنهاد ممنوعیت حضور بازنشسته ها در ارکان داخلی هیات از جمله نایب رییس، دبیر و خزانه دار پیشنهاد شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان اظهار داشت: همچنین همانند سال قبل هیچ یک از کارکنان اداره ورزش و جوانان همدان حق مسوولیت پذیری در هیات های ورزشی را ندارند و این امر تخلف محسوب می شود.

وی افزود: اجرای این قانون برای هیات های شهرستانی نیز الزامی است و باید اجرای این قانون توسط مدیران نظارت و در صورت تخلف برخورد شود.

جهانشیر بیان کرد: معتدیم کارمندانی که در هیات های ورزشی فعالیت داشته باشند، تمرکز لازم را در مباحث برنامه ریزی و نظارت نخواهند داشت و عملکرد آنها ثمربخش نخواهد بود.

وی گفت: برهمین اساس دوره های آموزشی مختلف را برای کارکنان دستگاه ورزش اجرایی کرده ایم و آنها باید در این دوره ها حضور یابند.

هم اینک برخی از هیات های ورزشی همدان دارای روسای بازنشسته هستند.

*س_برچسب‌ها_س*