چهارشنبه 18 مهر 1403

قالیباف به تاجیکستان رفت / رئیس مجلس: با کشورهایی که در زمینه حقوق بشر فعال هستند، درباره نسل‌کشی رژیم صهیونیستی صحبت می‌شود

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
قالیباف به تاجیکستان رفت / رئیس مجلس: با کشورهایی که در زمینه حقوق بشر فعال هستند، درباره نسل‌کشی رژیم صهیونیستی صحبت می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما از نظر تمدنی، فرهنگی، اجتماعی، زبانی، مذهبی، اقتصادی و سیاسی با تاجیکستان ارتباطات عمیقی داریم و این روابط در سال‌های اخیر به اوج خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، پیش از سفر به تاجیکستان اعلام کرد که به دعوت این کشور در یک نشست بین‌المللی پارلمانی شرکت خواهد کرد.

بنابر روایت تسنیم، رئیس مجلس افزود: این نشست به مناسبت سال قانون‌گذاری برگزار می‌شود و فرصتی مناسب برای تبادل تجربیات و همکاری‌های قانونی میان کشورها فراهم می‌آورد.

قالیباف با اشاره به اهمیت نشست‌های پارلمانی بین‌المللی، بیان داشت که این گونه رویدادها دو فرصت مهم را ایجاد می‌کند مثلا تقویت روابط دو جانبه میان کشورها، به‌ویژه کشورهای مشترک المنافع و دیگر کشورها از خارج از منطقه.

وی افزود که از این فرصت برای پیگیری توافقات گذشته و توسعه همکاری‌ها استفاده خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین بر سیاست دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم در راستای توسعه روابط با همسایگان، به‌ویژه تاجیکستان، تأکید کرد و گفت: ما از نظر تمدنی، فرهنگی، اجتماعی، زبانی، مذهبی، اقتصادی و سیاسی با تاجیکستان ارتباطات عمیقی داریم و این روابط در سال‌های اخیر به اوج خود رسیده است.

قالیباف در ادامه به موضوعات مهمی همچون فلسطین و لبنان اشاره کرد و گفت: این نشست فرصت مناسبی است تا درباره نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی ایجاد کرده صحبت شود و کشورهایی که در زمینه حقوق بشر و مبارزه با ظلم فعال هستند، در این زمینه همکاری کنند.

29219

کد خبر 1968951