جمعه 28 اردیبهشت 1403

ممنوعیت واردات آیفون حذف شد؟ / کاربران این محدودیت‌ها را دور زدند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ممنوعیت واردات آیفون حذف شد؟ / کاربران این محدودیت‌ها را دور زدند

اقتصادنیوز: با شروع سال جدید بازار شایعه‌ها داغ و مجدد بحث رفع ممنوعیت آیفون مطرح شد که بلافاصه این خبر تکذیب و عنوان شد که تا این لحظه پیشنهادی در دولت برای رفع ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15 مطرح نشده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ممنوعیت واردات آیفون 14 به بالا پیامدهایی داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به دور زدن طرح رجیستری و فروش آیفون 13 کارکرده، رفرش یا غیر اصلی اشاره کرد. با این حال تا این لحظه پیشنهادی در دولت برای رفع ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15 مطرح نشده و باید دید آیا سال جدید تغییری در این سیاست اعمال خواهد شد یا خیر؟

از ابتدای پاییز 1401 واردات آیفون 14 به بالا به شکل تجاری و مسافری به کشور ممنوع شد. این تصمیم باعث شد قیمت آیفون 13 به دلیل داشتن رجیستری و گارانتی از آیفون 14 و 15 قاچاق گران‌تر شده و در حال حاضر هم عده‌ای ترجیح می‌دهند با پول کمتر از آخرین تکنولوژی موجود استفاده کنند و در کنار آن با استفاده از یک موبایل ارزان قیمت سیم کارت خود را فعال کنند و با جدیدترین مدل آیفون به اینترنت یک موبایل ارزان متصل شوند و کارهای خود را پیش ببرند.

مدتی بعد هم سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت که بعید است تصمیم ممنوعیت واردات آیفون 14 به بالا عوض شود و ورود، استفاده، به کارگیری و فروش این موبایل ممنوع است. همچنین پیرو ابلاغیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از هفته دوم مهر ماه فرایند جمع آوری گوشی‌های آیفون قاچاق 14 و 15 از بازار آغاز شد.

خبر مرتبط خبر خوش برای آیفون‌داران / این قابلیت در اپل به‌کار گرفته می‌شود

اقتصادنیوز: اپل در راستای ساخت سیستم عامل iOS 18 آیفون، در حال آماده سازی قابلیت‌های جدید بر مبنای مدل‌های هوش مصنوعی خود است.

با شروع سال جدید بازار شایعه‌ها داغ و مجدد بحث رفع ممنوعیت آیفون مطرح شد که بلافاصه این خبر تکذیب و عنوان شد که تا این لحظه پیشنهادی در دولت برای رفع ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15 مطرح نشده است.

پیش از این انجمن واردکنندگان پیشنهاد داده بود برای جلوگیری از قاچاق واردات آیفون 14 به شکل مسافری و محدود انجام شود. یکی از دلایل اصلی که برای ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15 مطرح می‌شود، ارزبری بالای این محصول است و این در حالی است که در حال حاضر قیمت جهانی موبایل پرچم‌دار آیفون و سامسونگ، یعنی آیفون 15 و اس 24، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
ممنوعیت واردات آیفون حذف شد؟ / کاربران این محدودیت‌ها را دور زدند 2