یک‌شنبه 15 مهر 1403

منابع آبی جدید، تولید محصولات کشاورزی خراسان شمالی را 800 هزار تن افزایش می دهد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
منابع آبی جدید، تولید محصولات کشاورزی خراسان شمالی را 800 هزار تن افزایش می دهد

امان الله حسین پور با تاکید بر ضرورت تامین منابع آبی جدید در خراسان شمالی گفت: تامین آب پایدار برای شهرهای اسفراین، بجنورد و شیروان موجب می شود تا از آب ذخیره شده در پشت سدها برای کشاورزی استفاده کرد که نتیجه این آزادسازی تولید 800هزار تن محصول کشاورزی خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امان الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در اسفراین با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی به جهت گسترش کشاورزی ظرفیتی گسترده ای دارد، اظهار داشت: متاسفانه در بسیاری از شاخص ها در حوزه کشاورزی در جا زده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از محصولات کشاورزی و دامداری از استان خراسان شمالی به صورت خام و بدون هیچ گونه فرآوری صادر می شود که این ضعف بزرگی برای استان است. حسین پور تاکید کرد: با پیگیری موضوع تامین آب پایدار در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و برخورداری شهرستانهای بجنورد، شیروان، اسفراین و فاروج، سی مجتمع کشت و صنعت در این شهرستانها احداث و بیش از 32 هزار شغل ایجاد و 800 هزار تن محصولات باغی و کشاورزی افزوده می شود که تحولی در حوزه کشاورزی استان رخ خواهد داد که امیدواریم این موضوع در سفر رییس جمهور به این استان محقق شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطعا صنایع تبدیلی، تحولی در حوزه های مختلف کشاورزی ایجاد خواهد کرد، گفت: همچنین طبق هماهنگی های انجام شده جلسه ای مختص خراسان شمالی در کمیسیون کشاورزی تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام /