جمعه 8 تیر 1403

مناظره برای اولویت های رئیس جمهور آینده

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
مناظره برای اولویت های رئیس جمهور آینده

مناظره محمد قوچانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و محمدسعید احدیان مشاور محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری یکشنبه سوم خرداد 1403 در با حضور در شبکه خبر در مناظره‌ای با عنوان «اولویت‌های رئیس‌جمهور آینده» شرکت کردند.

محمدسعید احدیان در ابتدای این مناظره با بیان اینکه مهمترین اولویت رئیس‌جمهوری باید موضوع اقتصاد باشد، اظهار کرد: باید برای حل مسائل اقتصادی مردم برنامه و هدف داشت و از راه‌حل صحبت کرد. آگاهی و اشراف آقای قالیباف در این زمینه مشخص است و برنامه‌های معینی هم در نظر گرفته شده است، اما در طرف مقابل یعنی آقای دکتر پزشکیان چنین چیزی نمی‌بینیم و به گونه‌ای عمل می‌شود که صدای مردم این میان گم می‌شود و مشاوران ایشان هم با تنش‌آفرینی رفتار می‌کنند.

محمد قوچانی در ادامه با بیان اینکه مهمترین مشکل کشور این است که مشارکت در انتخابات به 50 درصد نرسیده است، گفت: جمهوری اسلامی تمایزی با رژیم گذشته داشت که همان جمهوریت نظام است که اکنون در خطر قرار دارد. درباره تنش‌آفرینی هم باید گفت شما و دوستانتان به سفارت عربستان حمله کردید و برای کشور تنش ایجاد کردید و اکنون هم همان افراد در ستاد‌های آقای قالیباف هستند. اینکه در یک میزگرد تنشی ایجاد شود کشور بهم نمی‌ریزد، اما حمله به سفارت عربستان برای کشور تنش‌آفرین شد.

وی افزود: آقای قالیباف از روزی که نامزد شده است چندبار از مردم رأی نگرفته است. چرا مجدداً شانس خود را امتحان می‌کند؟ ما نه با آقای قالیباف، نه جلیلی و نه دیگری رقابت نداریم، رقیب ما آرای خاموشی است که نمی‌خواهند در انتخابات مشارکت کنند.

احدیان نیز در ادامه تاکید کرد: با سخنان آقای قوچانی مشخص شد که دغدغه کسی که طرفدار آقای پزشکیان است اقتصاد نیست بلکه مشارکت است. موضوعی که در طول همه این سال‌ها بار‌ها مطرح شده و بار‌ها هم پاسخ گرفته است.

وی یادآور شد: بسیاری افراد در ستاد آقای پزشکیان هستند که شاید بتوان به آنان هم چنین ایراداتی گرفت؛ مگر قرار است آقای پزشکیان پاسخگوی این امر باشد؟

احدیان افزود: در این سال‌ها به جایی رسیدیم که توانستیم عزت و اقتداری را برای خودمان داشته باشیم در منطقه و دنیا به گونه‌ای بودیم که مردم دنیا حسرت استقلال و عزت ما را می‌خوردند. پیشرفت‌های خوبی هم داشتیم اما باید بپذیریم مشکلاتی که داشتیم. مشخصا اشکالاتی که درد دهه نود بوده باعث چالش‌های اقتصادی مهمی بوده است و باید مسیر اصلاح را هموارتر کنیم و بهتر پیش ببریم.

درحال تکمیل....

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی برنامه‌های ویژه خبری