شنبه 7 مهر 1403

منتظر سقوط سنگین قیمت بیت کوین باشید

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
منتظر سقوط سنگین قیمت بیت کوین باشید

براساس آخرین گزارش تحلیلی 10x Research، قیمت بیت‌کوین همچنان به کاهش خود ادامه می‌دهد و در نتیجه، نقدینگی بازار به شدت کاهش یافته است. این موضوع باعث شده تا تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران وحشت کرده و اقدام به خروج از بازار کنند.

همچنین، مارکوس تیلن، محقق ارشد 10x Research، در گزارش خود اشاره کرده که قیمت بیت‌کوین هنوز در سطح نسبتاً بالایی قرار دارد، اما این وضعیت ممکن است به زودی تغییر کند. او همچنین به شکل‌گیری الگوی سقف دو قلو در نمودار بیت‌کوین اشاره کرده، که یک الگوی کلاسیک نزولی محسوب می‌شود. به گفته تیلن، تصمیمات دشواری در این شرایط باید اتخاذ شود.

آیا بیت کوین در حال تشکیل الگوی سقف دو قلو است؟

در این گزارش آمده است که بیت کوین به سقوط خود ادامه می‌دهد و نقدینگی با کاهش قیمت‌ها به شدت کاهش می‌یابد. بسیاری می‌ترسند به دارایی‌های کریپتوی خود نگاه کنند و اقدامی انجام دهند. قیمت بیت کوین هنوز نسبتا بالاست، اما این ممکن است به زودی تغییر کند. این زمان برای تصمیم گیری‌های سخت است. فقط اگر در سطوح بالا بفروشیم می‌توانیم پایین‌تر بخریم و جلو برویم. کریپتو اغلب در چرخه‌های سهمی حرکت می‌کند، اما تفاوت بین سرمایه‌گذاران خرده فروش و نهادی در مدیریت ریسک است.

ناحیه حمایتی قیمت بیت کوین

ناحیه حمایتی قیمت بیت کوین؛ منبع: 10x Research

پس از شکست بیت کوین در عبور از بالاترین سطح، این شرکت سرماه‌گذاری به مشترکین هشدار داد که روی مدیریت ریسک تمرکز کنند. آن‌ها شکست اتریوم را در 3,725 دلار در 7 ژوئن (18 خرداد) را به عنوان یک علامت هشدار اولیه تعریف کردند، به دنبال آن سیگنال‌های شورت برای بیت کوین (12 ژوئن در 67,339 دلار) و سولانا (12 ژوئن در 149.16 دلار) از سیگنال‌های معاملاتی این شرکت صادر شد. طبق مدل روند 10x Research، بیت کوین نیز در 19 ژوئن (30 خرداد) در 65,140 دلار به یک روند نزولی رفت. اکنون اتریوم با حدود 8% کاهش، بیت کوین با حدود 6% و سولانا با حدود 14% کاهش معامله می‌شود.

به اعتقاد کارکوس تیلن بیت کوین ممکن است از محدوده نوسانی فعلی خود (60,000 تا 70,000 دلار) به سمت تشکیل یک الگوی تاپینگ (Topping) متمایل شود که به طور بالقوه منجر به کاهش شدیدتر می‌شود. همانطور که در سه ماه گذشته مشاهده کرده‌ایم، معاملات محدوده نوسانی (Range trading) یک مرحله پیچیده است که اغلب با چندین شکست کاذب (False breakout) مشخص می‌شود. با این حال، الگوهای تاپینگ از لحاظ تاریخی، متوسط سرمایه‌گذاران خرده‌فروش را آسیب‌پذیر کرده‌اند، به طوری که بسیاری از آلت‌کوین‌ها افت قابل‌توجهی را تجربه می‌کنند.

الگوی سقف دوقلو در نمودار بیت کوین

الگوی سقف دوقلو در نمودار بیت کوین؛ منبع: 10x Research

الگوهای تاپینگ به الگوهای نموداری اشاره دارد که نشان‌دهنده یک سقف احتمالی در قیمت یک ارز دیجیتال است و نشان می‌دهد روند صعودی ممکن است به پایان برسد و معکوس شدن روند یا کاهش قیمت قریب‌الوقوع باشد. این الگوها شامل سروشانه، سقف دوقلو، سقف سه قلو، وج صعودی و Blow-Off Top هستند. در اینجا مارکوس تیلن به تشکیل یک الگوی سقف دو قلو در نمودار روزانه بیت کوین اشاره می‌کند.

با توجه به تصویر بالا، اگر این الگو تایید شود اهداف 50,000-45,000 دلار در رادار قرار دارند. در صورتی که حمایت 60,000 دلار از دست برود و قیمت به محدوده 57,000-56,000 دلار برسد الگوی سقف دوقلو تایید شده و اهداف قیمتی بالا دور از انتظار نخواهند بود. آیا به نظر شما بیت کوین حمایت 60,000 دلار را از دست خواهد داد؟

منتظر سقوط سنگین قیمت بیت کوین باشید 2
منتظر سقوط سنگین قیمت بیت کوین باشید 3