دوشنبه 16 مهر 1403

منطقه ممنوعه در بازار سکه | قیمت سکه تا 40 روز دیگر چقدر می شود؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
منطقه ممنوعه در بازار سکه | قیمت سکه تا 40 روز دیگر چقدر می شود؟

فعالان بازار می گویند پای دلار و سکه خواب رفته و تا زمانی که به حالت عادی برنگردد معامله گران به آرامی در بازار قدم برمی دارند.

بازار سکه امامی این روزها شاهد طناب‌کشی سکه‌بازان بین محدوده 28 میلیون و 300 هزار تومان تا 28 میلیون و 600 هزار تومان است. با این حال هنوز نیرویی به طور کامل نتوانسته قیمت سکه را در یکی از دو محدوده یاد شده به طور کامل تثبیت دهد.

به نظر می‌رسد سکه‌بازان در شرایط کنونی بیشتر در حال محک زدن شرایط بازار اونس طلا و دلار هستند و خرید و فروش‌های خود را تا حدی با احتیاط انجام می‌دهند. در چنین فضایی قیمت سکه امامی در یک دامنه 300هزار تومانی زندانی شده و تا اندازه‌ای به تعادل رسیده است.

سکه‌بازان از یک سو نیز نسبت به روند آتی اونس طلا اطمینان خاصی ندارند، چراکه طلا در روزهای اخیر قیمت طلای جهانی تا 1916 دلار هم پایین آمده است. در کنار این، آنها کمی درباره روند افزایشی دلار دچار تردید شده‌اند و به همین دلیل کمی خریدهای خود را پایین آورده‌اند.

فعالان بازار می گویند پای دلار و سکه خواب رفته و تا زمانی که به حالت عادی برنگردد معامله گران به آرامی در بازار قدم برمی دارند.

در حال حاضر دسته ای از معامله گران از احتمال رنج شدن قیمت ها در بازار امروز سخن میگفتند با این حال برخی دیگر باور دارند اگر قیمت دلار از منطقه ممنوعه خارج شود این امر می تواند سکه بازان را به خرید سکه ترغیب کند.

سکه در حال حاضر مرز مقاومتی 28میلیون و 800هزار تومان را در پیش رو دارد و از سوی دیگر اگر مرز 28میلیون و 600هزار تومان را از دست دهد احتمال برگشت تا پله سوم کانال مذکور وجود خواهد داشت.

قیمت واقعی سکه در حال حاضر 22میلیون و 365هزار تومان است و حباب آن در حدود 27 درصد بدست آمد.

قیمت دلار امروز 19 مرداد ماه در نیمه کانال 49 هزار تومان ماند و به تناسب آن قیمت طلا و سکه هم تغییر آنچنانی نداشت. قیمت طلا تا پایان تابستان چه می‌شود؟

قیمت طلا امروز گرمی دو میلیون و 350 هزار تومان بود که نسبت به روز گذشته کاهش اندکی داشت. قیمت سکه امامی هم 28 میلیون و 500 هزار تومان بود که آن هم کاهشی بود.

قیمت سکه بهار آزادی هم با کمی کاهش به 25 میلیون و 500 هزار تومان رسید. اما قیمت سایر سکه‌ها تغییری نداشت و در محدوده قیمتی روز گذشته باقی ماند. قیمت نیم سکه 15 میلیون و 400 هزار تومان، قیمت ربع سکه 10 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت ربع سکه هم 6 میلیون و 150 هزار تومان شد.

این قیمت‌ها نشان می‌دهد که ثبات قیمت دلار به بازار طلا و سکه هم رسیده و قیمت‌ها نسبت به روز گذشته تغییر خاصی نداشته است. اما پیش بینی‌ها درباره قیمت طلا و سکه چه می‌گوید؟

مهم‌ترین فاکتور تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در بازار ایران، قیمت دلار است که در چند هفته گذشته ثابت بوده و تغییری نداشته است. پیش بینی‌ها می‌گوید قیمت دلار حداقل تا پایان تابستان هم بدون تغییر می‌ماند و قیمت‌ها تغییر محسوسی نخواهد داشت. با این مقدمه، باید گفت احتمالا قیمت طلا و سکه هم تا پایان تابستان در محدوده کنونی می‌ماند.

یعنی قیمت طلا گرمی دو میلیون و 300 تا دو میلیون و 400 هزار تومان خواهد بود و قیمت سکه امامی هم در کانال 28 تا 29 میلیون تومان در نوسان است و احتمالا تغییرات بازار بسیار کم و محدود باشد.

اما در نیمه دوم سال قیمت طلا و سکه مشخص نیست و بستگی به سیاست‌های پولی و مالی دولت دارد و اینکه دولت تا کجا می‌تواند با ارزپاشی و یا سیاستگذاری قیمت دلار را تغییر دهد. در آن زمان بر اساس روند قیمتی دلار، می‌توان قیمت طلا و سکه را هم پیش بینی کرد.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

منطقه ممنوعه در بازار سکه | قیمت سکه تا 40 روز دیگر چقدر می شود؟ 2