یک‌شنبه 15 مهر 1403

منظور: درآمدهای دولت در چهار ماهه نخست امسال 51 درصد رشد داشته است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
منظور: درآمدهای دولت در چهار ماهه نخست امسال 51 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز در نشست خبری که با موضوع عملکرد اقتصادی دولت برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت درآمدی کشور پرداخت و گفت: در 4 ماهه نخست امسال رشد درآمدهای دولت را از همه منابع داشتیم. هم درآمدهای نفتی علیرغم شرایط سخت تحریم افزایش یافته و هم درآمدهای و مالیاتی و گمرکی و هم درآمدهای دیگر افزایش داشته‌است.

وی تاکید کرد: برای آسیب ندیدن انضباط پولی، تلاش کردیم که متعرض منابع بانک مرکزی نشویم؛ این درحالیست که بنابر قانون این اجازه را داشتیم اما تلاش کردیم تا از روش‌های دیگری تامین مالی دولت را انجام دهیم. همچنین تلاش می‌کنیم برای تامین مالی هزینه‌های جاری از انتشار اوراق مالی استفاده نکنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: اخیراً طبق تقویم زمانبندی که با خزانه داری پیش بینی کردیم، انتشار 186 همت اوراق را که در قانون پیش بینی شده بود برای تکمیل طرح‌های عمرانی، آغاز کردیم. در تلاش هستیم تمام تعهدات مالی دولت را در سررسیدهای تعیین پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: در این زمینه مهمترین تعهد دولت بازپرداخت اوراق و سود اوراق منتشره گذشته است. این بازپرداخت را امسال از محل درآمدهای جاری دولت انجام داده‌ایم.

ادامه دارد...

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید اقتصاد دولت سیزدهم مسایل اقتصادی عملکرد اقتصادی دولت این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است