پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

«مهدی عراقی را بکش!»

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
«مهدی عراقی را بکش!»

همزمان با نزدیک شدن به روز شهادت حاج مهدی عراقی کتاب «مهدی عراقی را بکش!» تالیف سیدمصطفی حسینی و عبدالرضا نعمت‌الهی منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این اثر که بر مبنای گفت‌وگو تنظیم شده است، 30 چهره از میان خانواده، دوستان و مبارزان سیاسی زندگی حاج مهدی عراقی را از تولد تا شهادت در چهار دوره تاریخی روایت می‌کنند که از میان آن‌ها به علی‌اکبر ناطق نوری، سیدمحمود دعایی، محسن رفیق‌دوست، فرخ نگهدار، بهزاد نبوی، بهروز افخمی و عزت‌الله مطهری می‌توان اشاره کرد.

در معرفی این کتاب آمده است: حاج مهدی عراقی جایگاه یگانه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دارد و عجیب آن‌که کمتر از او نامی شنیده‌ایم. نقش او از نخستین روزهای شکل‌گیری نهضت در سال 1342، دوران طلایی حضور موثرش در زندان شاه و ارتباط ویژه‌ای با امام خمینی (ره) در سراسر دوران مبارزه، از او چهره‌ای برجسته ساخته که به خصوص در میان چهره‌های غیرروحانی نهضت، منحصر به فرد است.

حاج مهدی عراقی قصه برای شنیدن زیاد دارد. از همراهی با شهید نواب صفوی و بعد از آن اخراج از جمعیت فداییان اسلام تا رفاقت با «حاج آقا روح‌الله» و ترور و زندان. همین شخصیت او باعث شد که یک مجموعه مستند تلویزیونی با نام «یکه‌سوار» در سال 1398 و یک مستند سینمایی به نام «مهدی عراقی را بکش!» در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره او اکران شود.

چاپ نخست این کتاب در 305 صفحه و با قطع وزیری توسط انتشارات سروش به زودی وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام