چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بورس انرژی ایران در هفته‌ای که گذشت میزبان 227 معامله به ارزش بیش از 27 هزار و 700 میلیارد ریال بود.

تبریز - پروژه آزادراه تبریز - زنجان که به عنوان تنها شاهراه ترانزیتی کشور به اروپا مطرح است با نواقص متعدد در حسرت بازسازی و رفع ایرادات آسفالت است.

انتشار آگهی فروش خودروهای از رده خارج شده با قیمت‌های نجومی برای واردات خودرو درحالی سر و صدا کرد که واقعیت ماجرا حکایت از موضوع دیگری داشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برای داشتن نظام زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی، ضروری است نیازها و ظرفیت‌های صادراتی صنایع پایین‌دستی شناسایی شود.

رئیس پژوهشگاه نیرو از ارتقای راندمان و ظرفیت نیروگاهی کشور با بهره‌مندی از توان پژوهشگران صنعت آب و برق و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خبر داد.

امروز شنبه 14 شهریور نرخ جهانی شکر 26.41 دلار بود که نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشت.

طبق اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشور از ابتدای آغاز عملیات پروازهای اربعین این تعداد مسافر با دو هزار و 770 پرواز جابه‌جا شدند.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: اعتقاد داریم در آینده نزدیک کشورها و اقتصادهای نوظهور، اقتصاد جدید جهانی را ایجاد خواهند کرد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در مرزهای کشور به دلیل موج بازگشت زوار شاهد ازدحام هستیم اما با توجه به برنامه‌ریزی‌ها مشکل کمبود اتوبوس برای جابه جایی زوار نیست.

سمنان - نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه آب مهمترین مسئله امروز استان است، گفت: همه از جمله دستگاه قضایی در این موضوع باید کنار مردم باشند.

پیش بینی می شود تولید میوه‌های سردسیری و خشک با 8 درصد رشد نسبت به سال گذشته به بیش از 11 میلیون و 500 هزار تن در سال جاری برسد.

مدیر عملیات شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: با تلاش کارکنان عملیاتی این شرکت از سوزاندن 49 هزار و 260 بشکه نفت خام در گودال‌های سوخت تأسیسات جلوگیری شد.

به مناسبت گرامیداشت نود و پنجمین سالروز تأسیس بانک‌ملی‌ایران‌، مسابقه‌ای با عنوان «95 سال همراهی» در دو بخش عکاسی و خاطره‌گویی برگزار می‌شود.

قیمت سکه امامی نسبت به هفته قبل تفاوت چندانی نداشته و به قیمت 28 میلیون و 384 هزار تومان معامله می شود.

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی 1402/7/1 لغایت 1402/7/30 (مسیرهای رفت تا تاریخ 1402/7/30 و مسیرهای برگشت تا تاریخ 1402/8/1) روز دوشنبه 20 شهریورماه آغاز می شود.

سازمان توسعه تجارت برای جذب رایزن بازرگانی در سایر کشورها فراخوان داد و شرایط متقاضیان را اعلام کرد.