دوشنبه 14 خرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت: زبان فارسی بهترین ابزار دیپلماسی عمومی؛ فرهنگی و علمی کشور و بخشی از قدرت نرم ایران در خارج از کشور محسوب می‌شود.

«آنگاه که فناپذیران در خوابند» برگزیده داستان‌های کورت ونه‌گات با مقدمه دیور اگرز و ترجمه راضیه رحمانی توسط نشر نقش جهان منتشر و راهی بازار نشر شد.

جوجو مویز نویسنده پرفروش انگلیسی با انتشار کتاب جدیدش یک بار دیگر به فهرست پرفروش‌های آمریکا راه یافت.

آیین نکوداشت و تجلیل از مقام و شخصیت علمی نویسنده، محقق، فیلسوف، مترجم و پدر زبانشناسی توحیدی علامه الحسینی در خانه فرهنگ آیه منطقه 5 برگزار شد.

شماره جدید ماهنامه تجربه ویژه نوروز 1402 با پرونده‌ای درباره حسین علیزاده منتشر شد و روی پیشخان مطبوعات آمد.

رشت - «ترنم با تبخاله» نوشته «عباس مهری اتیه» شاعر و محقق گیلانی روانه بازار کتاب شد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: آیت الله سیدمحمدتقی حکیم برای رسیدن به محبوب خود راه را خوب می‌شناخت و وقف به ساحت مقدس رضوی را برای این مسیر انتخاب کرد.

سلجوقیان از جمله خاندان فرهنگ دوست بودند که با وزرای ایرانی خود از جمله خواجه نظام الملک صفحات درخشانی را بر فرهنگ و تمدن اسلامی افزودند. دانشمندان و ادبای بسیاری در عصر آنها پرورش یافتند.

ثبت‌نام ناشران خارجی و متقاضیان بخش بین‌الملل برای حضور در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 11 فروردین 1402 تمدید شد.

رمان «زنان تشنه قدرت» نوشته برنار کی‌رینی با ترجمه ابوالفضل الله‌دادی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

نویسنده کتاب «مرا با خودت ببر» می‌گوید وقتی سراغ تاریخ می‌رویم حفره‌هایی در دل تاریخ است و زمانی که می‌خواهیم داستانی را بنویسیم ناچاریم آن‌ها را از تخیل پر کنیم.

کتاب «جستارهایی در آسیب شناسی ترجمه قرآن کریم و متون اسلامی: از حدیث مسائل زبانی» نوشته خلیل پروینی و حسین افسردیر توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «اصول و فلسفه تعلیم و تربیت» نوشته علی شریعتمداری توسط انتشارات امیرکبیر به چاپ هفتادوهشت رسید.

در شب‌های 687 و 688 «هزار و یکشب» شهرزاد قصه‌ایی از همنشینی ابراهیم موصلی و شیطان نقل می‌کند که در آن شیطان آوازی را به این شاعر و موسیقیدان ایرانی دربار هارون الرشید آموزش می‌دهد.

ارادت ویژه مهدی رسولی مداح اهل بیت به حضرت علی (ع) را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

231 نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای از وزیر فرهنگ و همچنین اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری موفق جشنواره‌های فجر امسال تقدیر کردند.