دوشنبه 9 مهر 1403

مهمترین اقدامات انجام شده در راستای راه اندازی قرارگاه مسکن

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
مهمترین اقدامات انجام شده در راستای راه اندازی قرارگاه مسکن

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: راه اندازی قرارگاه جهادی مسکن به منظور تسهیل فرایند تأمین مسکن است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: راه اندازی قرارگاه جهادی مسکن به منظور تسهیل فرایند تأمین مسکن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اظهار کرد: راه اندازی قرارگاه جهادی مسکن به منظور تسهیل فرایند تأمین مسکن در شهر تهران است.

وی افزود: تهیه و تدوین مشوق‌های بافت فرسوده شهر تهران به منظور تشویق نوسازی بافت و رشد 52 درصدی صدور پروانه سال 1401 نسبت به سال 1400 و رشد 27 درصدی صدور پروانه در سال 1402 نسبت به سال 1401 از مهمترین اقدامات قرارگاه مسکن بود. همچنین شناسایی اراضی مستعد تأمین مسکن و مبادله 38 تفاهم نامه با نهادها و دستگاه‌ها برای احداث واحدهای مسکونی از دیگر اقدامات این قرارگاه بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در توضیح بیشتر در مورد اقدامات این سازمان گفت: پیشبرد اخذ مصوبه کمیسیون ماده پنج و پروانه 344 پروژه قرارگاه جهادی مسکن به ظرفیت 285،715 واحد مسکونی، تهیه، پیگیری و تصویب 64 طرح بازآفرینی به مساحت 9000 هکتار برای پیشبرد نوسازی و تحول در شهر و ایجاد ظرفیت تولید برای 218،722 واحد مسکونی، تهیه طرح مبادله توافقنامه و پیگیری، تصویب و اجرای طرح‌های بازتوسعه اراضی نظامی به ظرفیت 32،760 واحد مسکونی و آزادسازی 173 هکتار برای تأمین خدمات از دیگر اقدامات شهرداری تهران در قرارگاه مسکن شهر تهران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تهاتر عوارض شهرداری با قدرالسهم از پروژه برای جلب مشارکت ذینفعان، تدوین برنامه‌ها، لوایح و دستورالعمل‌ها تسهیل امور و رفع موانع تولید مسکن، اجاره داری و... از دیگر اقدامات قرارگاه مسکن است.