جمعه 10 فروردین 1403

موافقت فیفا با زمان‌بندی مرحله مقدماتی جام جهانی

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
موافقت فیفا با زمان‌بندی مرحله مقدماتی جام جهانی

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، روزنامه الوطن قطر از موافقت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با تاریخ‌های پیشنهادی AFC، به منظور برگزاری ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملت‌های آسیا در سال 2023 خبر داد.

بر اساس اعلام فیفا، در نشست ویدیویی که پیرامون شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا برگزار شد، با تمدید مدت فیفادی در تاریخ ژوئن سال 2021 به مدت یک هفته موافقت شد تا به جای دو بازی در این مقطع، چهار دیدار برگزار شود. فیفا همچنین با برگزاری مرحله پایانی دور مقدماتی رقابت‌های جام جهانی در ماه ژوئن سال 2022 موافقت کرد؛ در حالی که قرار بود این مسابقات در ماه مارس برگزار شود.

بر این اساس، دور نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی در آسیا با حضور 12 تیم راه یافته به این مرحله در دو گروه، دو بازی در ماه‌های مارس (نیمه پایانی اسفند 99 تا اوایل فروردین 1400)، چهار مسابقه در ژوئن (نیمه پایانی خرداد تا اوایل تیر)، در ماه‌های سپتامبر و اکتبر (اواسط شهریور تا ابتدای آبان) هر کدام یک مسابقه و دو بازی هم در ماه نوامبر (میانه آبان تا اوایل آذر) سال 2021 برگزار می‌شود. همچنین چهار هفته باقیمانده از مسابقات مرحله فعلی مقدماتی جام جهانی در ماه‌های اکتبر و نوامبر (آبان و آذر) سال جاری برگزار شده و به پایان می‌رسد.

تیم ملی فوتبال ایران در جایگاه سوم گروه C انتخابی مقدماتی جام جهانی 2022 قرار دارد و برای صعود به مرحله پایانی دور انتخابی، باید در رده‌های اول یا دوم گروه قرار بگیرد.