جمعه 30 شهریور 1403

مورینیو: رم و تاتنهام برای قهرمانی بازی نمی‌کردند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مورینیو: رم و تاتنهام برای قهرمانی بازی نمی‌کردند

ژوزه مورینیو همچنان با انتقاد تند از تیم‌های سابق خود، مدعی است که رم و تاتنهام «برای قهرمانی بازی نمی‌کردند» و ایتالیا برای یورو 2024 «تیم بااستعدادی در اختیار ندارد».

به گزارش "ورزش سه"، این مربی پرتغالی پس از قهرمانی در لیگ کنفرانس و رسیدن به فینال لیگ اروپا، اما ناکامی در کسب سهمیه لیگ قهرمانان، در اواسط ژانویه توسط جالوروسی اخراج شد. او اکنون هدایت فنرباغچه را بر عهده گرفته و از تجربیات گذشته خود برای آماده شدن برای این چالش جدید استفاده می‌کند. مورینیو به آر تی پی گفت:"دلیل قبول هدایت فنرباغچه، دلتنگی من برای بازی و تمرین برای برد بود. در رم، من برای برد بازی نمی‌کردم. این موضوع بعد از جدایی من تا پایان فصل هم تغییر نکرد. آنچه در اروپا به دست آوردیم فراتر از حد انتظار بود، اما در سطح ملی نتوانستیم رقابت کنیم. فنرباغچه در اروپا با مشکلاتی روبرو خواهد شد، اما در سطح ملی، این تیم با بشیکتاش، گالاتاسارای و گاهی اوقات ترابزون‌اسپور رقابت می‌کند. من برای قهرمانی در لیگ با انگیزه هستم و این چیزی بود که در رم و تاتنهام از دست دادم، من بازی برای قهرمانی را از دست دادم." رم در زمان اخراج مورینیو در رده نهم سری آ قرار داشت و در نهایت در رده ششم قرار گرفت و جواز حضور در لیگ اروپا را کسب کرد. مورینیو علاوه بر قهرمانی، رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان جدید را نیز هدف خود قرار داده است. او برای این کار باید از سه مرحله پلی‌آف عبور کند: "سه پلی‌آف و هشت بازیکن در یورو. اولین پلی‌آف در 22 ژوئن برگزار می‌شود. من دعا می‌کنم که بازیکنانم سریعاً از یورو حذف شوند، زیرا ممکن است مجبور شوم، به خصوص در اولین مرحله پلی‌آف، مقابل پارتیزان یا لوگانو بازی کنم که کار آسانی نیست. دیروز با دروازه‌بان صحبت کردم، به او گفتم حتی اگر به فینال برسد، روز بعد باید به استانبول بیاید و بازی کند."

ملاقات با لیواکوویچ: مورینیو از بازی دوستانه بین پرتغال و کرواسی در ژامور، به عنوان فرصتی برای دیدار با تیم ملی کرواسی و دروازه‌بان جدید خود، لیواکوویچ (دروازه‌بان باشگاه و تیم ملی) استفاده کرد: «آمده‌ام تا یک دروازه‌بان کرواتم را ببینم. می‌خواهم او را تا حد امکان بشناسم و 90 دقیقه او را زیر نظر بگیرم. این یک فرصت خوب است.»

بودجه نقل و انتقالات: در نهایت، برخلاف شایعات، مورینیو بودجه 60 میلیون یورویی برای بازار تابستان را تکذیب کرد: «هیچ کس به من چنین چیزی نگفته است. در سطح ملی می‌توانیم بگوییم که تیم خوبی داریم. تا پایان فصل و آخرین بازی، در صدر جدول 4 امتیاز اختلاف با گالاتاسارای داشتیم. در سطح داخلی تیم خوبی هستیم، اما واضح است که اگر می‌خواهیم قهرمان شویم و در اروپا، چه در لیگ اروپا و چه در لیگ قهرمانان، کارهای جالبی انجام دهیم، به چیزهایی نیاز داریم. مدیر جدید فردی با تجربه و آشنا به واقعیت فوتبال ترکیه است.»

شانس ایتالیا در یورو 2024: مورینیو همچنین پیش از آغاز مسابقات یورو 2024، جایی که آتزوری مدافع عنوان قهرمانی است، به شدت از تیم ملی ایتالیا انتقاد کرد. از آقای خاص پرسیده شد که آیا فکر می‌کند ایتالیا می‌تواند امسال در آلمان از عنوان قهرمانی خود دفاع کند؟ «نه، فکر نمی‌کنم. آن‌ها تیم بااستعدادی در اختیار ندارند و من اعتقادی به قهرمانی دوباره آن‌ها ندارم.»

به نظر مورینیو چه تیم‌هایی شانس قهرمانی در یورو این دوره را دارند؟

«فکر می‌کنم تقریباً همه به یک شکل آن را می‌بینند، پرتغال، انگلیس، فرانسه و سپس با فاصله‌، آلمان و اسپانیا.»

مورینیو: رم و تاتنهام برای قهرمانی بازی نمی‌کردند 2