چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

موشک‌های پدافندی کوثر چه ویژگی‌هایی دارد؟

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
موشک‌های پدافندی کوثر چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی با برنامه تلویزیونی سپاه پاسداران شبکه اول سیما، گفت: فرماندهی معظم کل قوا به آمادگی جزایر سه‌گانه در خلیج فارس و استحکام پدافند چه در بخش پدافند غیرعامل و چه در بخش پدافند عامل توجه دارند.

وی افزود: ما امروز شاهد سلاح‌های تمام‌ایرانی بوده‌ایم، موشک‌هایی که شما بر روی شناورها مشاهده کردید، همگی در داخل کشور ساخته شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه، تأکید کرد: سلاح‌هایی که برای دفاع مستحکم از جزایر سه‌گانه به‌کار گرفته‌ایم، همگی در درون کشور ساخته شده و این‌ها افتخار ملت ماست، زیرا ما در تحریم کامل به چنین افتخاری دست یافته‌ایم.

سردار تنگسیری ادامه داد: همه این سلاح‌ها هوشمند و نقطه‌زن هستند و همه نقاط مشخص شده را مورد هدف قرار داده‌اند.

وی افزود: موشک‌های پوشش هوایی کوثر با رادار سه بُعدی هدایت شده و این موشک‌ها می‌توانند اهداف را در فواصل بسیار بالا گرفته و آن‌ها را انهدام کند، شناور شهید سلیمانی سه طبقه بوده و بر روی آن پهپاد عمودپرواز نیز وجود دارد و بر روی آن قادر به پرواز است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: بر روی این شناور پهپاد می‌تواند به صورت عمود بلند شده یا بنشیند و به صورت هیبریدی موتور دوم آن عمل کند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

علیرضا تنگسیری

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

شناور شهید سلیمانی جزایر سه‌گانه پدافند هوایی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
موشک‌های پدافندی کوثر چه ویژگی‌هایی دارد؟ 2
موشک‌های پدافندی کوثر چه ویژگی‌هایی دارد؟ 3