دوشنبه 16 مهر 1403

میانجی‌گری ریش سفیدان، ظرفیتی ارزشمند برای حل آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
میانجی‌گری ریش سفیدان، ظرفیتی ارزشمند برای حل آسیب‌های اجتماعی است

عبدالله جمشیدی گفت: در جامعه امروزی ما نیز نقش میانجی‌گری ریش سفیدان و بزرگان خانواده ها و سران طوایف، علما و ائمه مساجد بسیار پررنگ است و در مواقع مختلفی باعث کاهش بسیاری از این آسیب های اجتماعی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ سرهنگ عبدالله جمشیدی معاون اجتماعی سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری صبح امروز در جمع بزرگان، معتمدین محله حاجی آباد شهرستان لردگان اظهار کرد: ما باید مشوق و موسع قانون و قانونمندی در منطقه باشیم و از هرگونه ناامنی، بی‌نظمی، و سرپیچی از دستورات قانون خودداری نمائیم.

جمشیدی بیان داشت: بی تفاوتی اجتماعی، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که گریبان‌گیر جامعه ما شده است چراکه بی‌تفاوتی ازجمله آسیب‌های مهم در روابط انسانی و مانعی مهم در برابر ترویج سبک زندگی اسلامی محسوب می‌شود و درصورت فراگیرشدن بی‌تفاوتی در جامعه، در هیچ کس توانایی و عزم برخورد با نابسامانی‌ها و دعوت به خوبی‌ها وجود نخواهد داشت.

وی از سران طوایف منطقه خواست که با تاسی به فرهنگ غنی اسلام مراسم شادی و عزای خود را سامان دهیم و از انجام کاهارهای غیرفرهنگی مانند تیراندازی در مراسمات پرهیز نمائیم. جمشیدی ادامه داد: بحث اسراف، تیراندازی و حضور خواننده را مورد برسی قرار دهید چراکه با آموزه های دینی منافات دارد و مردم شهرستان لردگان از قدیم و الایام به قرآن، فرهنگ اسلامی و سیره ائمه هدی (ع) پایبندی و علاقمندی خاصی دشته و دارند. معاون اجتماعی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهار محال و بختیاری با تاکید بر تعیین مهریه درست و اسلامی برای زوجین افزود: ما باید به آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، اختلاف توجه ویژه ای داشته باشیم و سعی بر پیشگیری از این آسیب ها داشته باشیم لذا سران ایلات و طوایف می توانند در این راستا گام های بلندی بردارند. جمشیدی افزود: در جامعه امروزی ما نیز نقش میانجی گری ریش سفیدان و بزرگان خانواده ها و سران طوایف، علما و ائمه مساجد بسیار پررنگ است و در مواقع مختلفی باعث کاهش بسیاری از این آسیب های اجتماعی شده است، استان ما آئین های فرهنگی جالبی در این موضوع دارند که زنده کردن این آئین‌ها به کاهش آسیب های اجتماعی کمک خواهد کرد. شایان ذکر است که این نشست به همت معاونت اجتماعی سپاه شهرستان لردگان در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور لردگان برگزار شد. انتهای پیام /