دوشنبه 16 مهر 1403

میزان بارش باران طی سه روز اخیر در زنجان به 3/91 میلیمتر رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
میزان بارش باران طی سه روز اخیر در زنجان به 3/91 میلیمتر رسید

زنجان - ایرنا - رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بارش باران درمناطق مختلف این استان طی سه روز گذشته / جمعه تا یکشنبه / بطور میانگین به میزان 3/91 میلیمتر ثبت شد.

سونا صرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین بارش این استان با 12/5 میلیمتر از چورزق در شهرستان طارم گزارش شد و این میزان در آببر مرکز این شهرستان نیز 12/4 میلیمتر به ثبت رسید.

وی به وضعیت جوی امروز استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز / دوشنبه 23 تیر ماه جاری / آسمان استان قسمتی ابری و از بعدازظهر با افزایش ابر، وزش باد و در نوبت عصر و شب با بارش باران و وقوع رعد و برق همراه خواهد بود.

صرفی با بیان اینکه این شرایط جوی تا روز پنجشنبه /26 تیر ماه جاری / حاکم خواهد بود، افزود: بارش های پراکنده باران برای برخی نقاط این استان پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: میزان دما از فردا / سه شنبه / تا شنبه هفته آینده بطور نسبی و تدریجی، روند افزایش خواهد داشت و در مجموع قریب 6 درجه سانتیگراد گرم خواهد شد.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته شهر زنجان به عنوان مرکز این استان و شهر گرماب در شهرستان خدابنده به ترتیب با میزان دمای 12 و 32 درجه سانتیگراد بالای صفر، خنک‌ترین و گرمترین نقطه این استان گزارش شد.

سلطانی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 14 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، 2 درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*