شنبه 14 مهر 1403

میزان بارش‌های سال زراعی جاری در زنجان 45 درصد کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
میزان بارش‌های سال زراعی جاری در زنجان 45 درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: میزان بارش‌های زنجان در سال زراعی جاری (اول مهر تا پایان آبان امسال) 39 میلیمتر است.

محمدرضا رحمان‌نیا، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تحلیل بارندگی های استان زنجان در سال زراعی امسال (مهر و آبان) پرداخت و افزود: میزان بارندگی این استان طی مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه پارسال 45 درصد و نسبت به بلند مدت 28 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری در هر 2 ماه ابتدای پاییز (مهر و آبان) شاهد کاهش بارش در این استان نسبت به بلند مدت هستیم، اظهار داشت: بیشترین بارندگی در شهرستان طارم 53/1 میلیمتر و کمترین بارش نیز در شهرستان زنجان با 33/7 میلیمتر بوده است.

رحمان نیا با اشاره به اینکه بیشترین تغییر نسبت به مقدار نرمال در شهرستان ابهر با 39 درصد کاهش و کمترین تغییر نیز با پنج درصد کاهش در شهرستان ایجرود اتفاق افتاده است، تصریح کرد: میزان بارش مرکز استان نیز نسبت به دوره آماری 33 درصد کاهش نشان می دهد. وی، همچنین به افزایش دمای استان زنجان در آبان ماه نسبت به بلند مدت اشاره کرد و افزود: میانگین دمای آبان امسال به میزان 10/4 درجه سانتیگراد بود که نسبت به بلند مدت 2/3 درجه سانتیگراد افزایش داشت.

*س_برچسب‌ها_س*