یک‌شنبه 13 خرداد 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

جامعه روحانیت مبارز در پیامی درگذشت آیت‌الله ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

رئیس مجلس گفت: به تعبیر حضرت امام (ره)، دفاع مقدس مدرسه خلاقیت و ایثار بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به رونمایی از سه پهباد و الحاق آنها به نیروی دریایی سپاه، گفت: این پهپاد‌ها، شامل پهپاد عمود پرواز سپهر، شهاب 2 و عمود پرواز هدهد چهار است، پهباد مهاجر شش نیز با دقت بالا در دریا و ساحل، از دیگر پهپاد‌های است، که صبح امروز به نیروی دریایی سپاه ملحق شد.

معاون استاندار تهران با هشدار به بانک‌های استان گفت: در صورت اهمال بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کرونا به بازرسی اعلام جرم می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پروژه پتروشیمی مسجد سلیمانی در بدترین شرایط تحریم‌های اقتصادی به ثمر نشسته است که بسیار به شرایط دفاع مقدس شبیه است، گفت تجهیزات با فناوری بالا در این کارخانه نصب شده است و مشکل کرونا هم آن را متوقف نکرده است.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت در هفته آینده خبر داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از تصویب کلیات طرح جهش تولید و تامین مسکن این طرح را برای بررسی بیشتر و کسب نظر از دو کمیسیون اقتصادی و برنامه، بودجه و محاسبات به کمیسیون عمران ارجاع دادند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیوع کرونا و شروع فصول سرد سال، مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به یک سوم کارکنان خود دورکاری و مرخصی بدهند.

رییس جمهور با بیان اینکه باور مردم به ایستادگی علت پیروزی ما تاکنون بوده است، گفت: هدف صدام در دوران دفاع مقدس ضربه به کشور، سرنگونی نظام و پاره کردن یک عهدنامه بود، تلاش آمریکا نیز همین بود که یک توافق را از بین ببرند و در کشور بلوا ایجاد کنند و نظام اسلامی را ساقط کنند که در همه اهداف خود ناکام ماندند.

معاون عملیات کل سپاه پاسداران خطاب به آن‌هایی که قصد بهره برداری‌های سیاسی و جناحی از دفاع مقدس دارند، تاکید کرد که با خون شهدا نمی‌توانند بازی کنند.

فرمانده کل سپاه گفت: رییس جمهور آمریکا مستقیم می‌گوید می‌خواستم رییس جمهور سوریه را ترور کنم، این یعنی پایان فصل سیاسی یک قدرت که بخواهد آشکارا رییس قانونی کشور دیگری را ترور کند، این یعنی زوال عقل.

طبق مصوبه مجلس، سازمان برنامه و بودجه موظف شد تا اعتبارات پیش بینی شده مربوط به خرید تضمینی محصولات کشاورزی را در بودجه سالانه قید کند.

بعد از اعلام وصول نامه معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مجلس، رزم حسینی برای دقایقی در صحن علنی حضور یافت که این مسئله موجب اعتراض و انتقاد برخی از نمایندگان شد.

طبق تصمیم نمایندگان جلسات شورای تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی باید حداقل سه ماه قبل از آغاز سال زراعی برگزار و قیمت گذاری صورت گیرد.

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: در شرایط کنونی کشور، تقویت انسجام و همبستگی درون خانواده انقلاب که از مهم‌ترین آموزه‌های حضرت امام (ره) و رهبری است، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد که در این میان نقش احزاب سیاسی، نقشی بسیار مهم و سازنده است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه 110 حزب، خود را با قانون جدید تطبیق دادند، گفت: همچنین بر اساس همین قانون تا امروز، 10 حزب جدید هم درخواست تاسیس داشتند و مراحل کار را طی کردند و بر همین مبنا اکنون 120 حزب داریم که از این میان 33 حزب با گستره فعالیت استانی و 87 حزب با گستره فعالیت ملی هستند.