سه‌شنبه 17 مهر 1403

میزان مشارکت‌های مردمی در بهزیستی خراسان شمالی 12.2 درصد افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
میزان مشارکت‌های مردمی در بهزیستی خراسان شمالی 12.2 درصد افزایش یافت

بجنورد - ایرنا - معاون مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان شمالی گفت: مشارکت‌های نقدی، غیرنقدی و خدمات به مددجویان این اداره کل در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 12.2 درصد افزیش دارد.

جواد ابرغم روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نیمه نخست امسال میزان مشارکت های مردمی به این مجموعه بیش از 104 میلیارد ریال بود.

وی از جمله دلایل رشد مشارکت های مردمی و خیران را شرایط کرونایی کشور و همچنین اجرای طرح هایی مانند طرح «ایران همدل» دانست.

وی در ادامه از اجرای پازل همدلی در استان نیز خبر داد و افزود: پازل اصلی این پویش کشوری دارای یک میلیون قطعه است که برای هر استان هزار قطعه با طرح نقشه ایران در نظرگرفته شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان شمالی گفت: ارزش هر قطعه پازل 100 هزار ریال است و هر فرد می‌تواند با خرید فقط یک قطعه آن در این پویش مردمی شرکت کند.

وی گفت: عواید حاصل از این پویش مردمی با کمک اتحادیه لوازم التحریر کشور صرف خرید یک میلیون بسته آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند زیرپوشش بهزیستی در کشور خواهد شد و چنانچه نیکوکاری بخواهد به تنهایی مبادرت به تهیه لوازم تحریر برای این دانش‌آموزان کند نیز می تواند به طور مستقیم با تخفیف ویژه این لوازم را از اتحادیه خریداری کند و در این صورت قطعه‌ای از پازل به نام وی کد گذاری خواهد شد.

وی ادامه داد: خیران می‌توانند با خرید این قطعات از طریق سایت یک کد رهگیری دریافت کنند و تا پایان کار در جریان فرآیند پویش قرار بگیرند.

وی گفت: تاکنون از هدف گذاری ما که فروش یک میلیارد ریال از قطعات این پازل است، 750 میلیون ریال محقق شده است و کمک های جمع آوری شده صرف خرید نوشت افزار برای محصلان تحت پوشش بهزیستی می شود.

38 هزار و 700 خانوار شامل 91 هزار و 600 نفر زیر پوشش خدمات حمایتی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی هستند که 19 هزار نفر آنان در حوزه توانبخشی خدمات می گیرند و مابقی زنان سرپرست خانوار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و افراد دارای آسیب و اعتیاد هستند.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*