یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

می توان به کامران در المپیک پاریس امید بست / زور سلطان زیرهای ناب ایرانی به اسنایدر نرسید

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
می توان به کامران در المپیک پاریس امید بست / زور سلطان زیرهای ناب ایرانی به اسنایدر نرسید

کامران قاسمپور دلاورمردانه در مبارزه ای نابرابر در مقابل کوه عضلات و دارنده 9 مدال المپیک و جهان پیروز نشد.

به گزارش ورزش سه؛ مبارزه ی نابرابر کامران قاسمپور یکی از فنی ترین کشتی گیران امروز جهان با آن زیرهای انفجاری اصیل و ناب ایرانی در نیمه نهایی رقابتهای وزن 97 کیلوگرم تورنمنت بین المللی زاگرب کرواسی در مقابل کایل اسنایدر آمریکایی بی اغراق تداعی کننده ی فینال غم انگیز 130 کیلوگرم قهرمانی 1998 تهران بود.

جایی که در ذهن علاقمندان بیشمار کشتی و ورزش اول ایران غم جنگ نابرابر و غیرمنصفانه ی رودریگرز کوبایی و رسول خادم با سی کیلو و حتی بیشتر تفاوت وزن بر سر مدال طلای جهان به یادگار مانده است.

در کشتی کامران و اسنایدر هم همان خاطره ی تلخ لحظات مبارزه ی رسول و رودریگرز مرور شد تا فعلا و در شرایط کنونی بردن اسنایدر توسط قاسمپور بدون هیچ بهانه ای امری محال به نظر برسد.

کامران قاسمپور که بعد از مدتها دوری از تشک بخلطر آسیب دیدگی از صبح امروز بیست و یکم دی ماه به میدان برگشت ابتدا آوویایمان هابیلای چینی را 6 بر 2 و بعد ابراهیم جیفتجی را 6 بر 1 شکست داد تا در نیمه نهایی حریف کایل اسنایدر آمریکایی شود.

دو کشتی اول کامران مقابل حریف های چینی و ترک 97 کیلوی رقابتهای بین المللی کرواسی نشان داد می توان به کسب سهمیه الملیک توسط او در رقابتهای فروردین ماه 1403 به میزبانی قرقیزستان امیدوار بود.

هرچند امیرعلی آذرپیرا هم با گرفتن کشتی های جذاب در طرف دیگر جدول و شکست حریفان به فینال رسید اما باید ببینبم او که برعکس کامران قاسمپور، کشتی گیری 97 کیلویی شناخته می شود در مقابل کایل اسنایدر آمریکایی چند مرده حلاج است.

قاسمپور مبارزه را منطقی و حساب شده مقابل اسنایدر شروع کرد و در سه دقیقه اول یکبار پایش از تشک بیرون رفت و یک اخطار 30 ثانیه هم دریافت کرد تا وقت اول را دو بر صفر به نزد محسن کاوه برود.

در سه دقیقه ی وقت دوم، کامران حتی بدون توجه به اینکه تازه از بند آسیب دیدگی اعصاب خرد کن کشیدگی و پارگی کشاله ران، رهایی یافته بصورت برنامه ریزی شده هجومی کشتی گرفت تا شاید با زیرهای بی نقص ایرانی و از نفس افتادن غول آمریکایی نتیجه را به سود خود عوض کند.

کامران در وقت دوم مبارزه با اسنایدر در زاگرب با بک زیر سر رو به پای حریف عنوان دار هم رسید اما مگر شد که دارنده 9 مدال المپیک و جهان را از زمین کند یا دوخم و درختکن کرد.

در زیر کامران اسنایدر نه از تشک خارج شد و نه خود را باخت بلکه با توجه به نابرابری وزن در حمله و زیرگیری کامران او را خاک کرد تا 4 بر صفر پیش بیفتند و پیروز شود.

عملکرد قابل قبول فنی کامران قاسمپور و امیرعلی آذرپیرا با هدایت محسن کاوه در وزن 97 کیلوگرم رقابتهای بین المللی کرواسی سرنخ کلاف سردرگم این وزن را به دست کادر فنی داد تا حداقل به کسب سهمیه 2024 پاریس در قرقیزستان به شدت امیدوار شویم.

فقط می ماند امید به کسب مدال 97 کیلو در المپیک که با حضور تاج الدینف، سعداالله اف، ماگمدوف و کایل اسنایدر کلاف سردرگم این وزن بی شک تا 2024 پاریس باز خواهد شد.

زور کامران قاسمپور به عنوان سلطان زیرگیری ناب، جذاب و اصیل ایرانی به کایل اسنایدر نرسید اما عملکرد او و امیرعلی آذرپیرا بارقه های امید را در دل عاشقان کشتی آزاد برای دل بستن به درخشش وزن 97 کیلوی ایران در آوردگاه پاریس روشن کرد.

پوریا تابان

می توان به کامران در المپیک پاریس امید بست / زور سلطان زیرهای ناب ایرانی به اسنایدر نرسید 2