پنج‌شنبه 19 مهر 1403

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی: طالبان باید فوراً عکاس تسنیم را آزاد کند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی: طالبان باید فوراً عکاس تسنیم را آزاد کند

شهریار حیدری نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بازداشت عکاس خبرگزاری تسنیم توسط طالبان گفت: وزارت خارجه باید از طریق سفارتخانه کشورمان در افغانستان و سایر اهرم هایی که در اختیار دارد این عکاس کشورمان را آزاد و به کشور بازگرداند.

- اخبار سیاسی -

شهریار حیدری نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بازداشت محمدحسین ولایتی عکاس خبرگزاری تسنیم در افغانستان گفت: بازداشت عکاس کشورمان در فرودگاه کابل از سوی طالبان مسبوق به سابقه است و در گذشته نیز تعدادی از خبرنگاران خارجی از جمله خبرنگاران ایرانی در افغانستان دستگیر شدند.

خضریان: برای آزادی عکاس تسنیم از دست طالبان با وزارت خارجه صحبت کردیم / ولایتی باید سریعاً آزاد شود

وی افزود: وزارت خارجه باید از طریق سفارتخانه کشورمان در افغانستان و سایر اهرم هایی که در اختیار دارد این عکاس کشورمان را آزاد و به کشور بازگرداند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد: باید به طالبان تاکید کرد که به مقررات نظام بین الملل در حوزه رسانه احترام بگذارد. البته طالبان یک حکومت منسجم نیست و از این جهت ارتکاب اینگونه اقدامات خلاف قانون از آنها خیلی دور از انتظار نیست.

به گزارش تسنیم، محمدحسین ولایتی عکاس و تدوین‌گر خبرگزاری تسنیم روز شنبه هفته جاری و در حالی که به صورت قانونی و از طریق مرز هوایی وارد افغانستان شده و مدت 10 روز نیز در کابل حضور داشت، به هنگام بازگشت و در فرودگاه کابل بدون هیچگونه توضیح مشخصی بازداشت شده است.

طالبان علیرغم پیگیری‌ها تاکنون هیچ توضیحی ارائه نکرده است که ولایتی را بنا به چه دلیلی بازداشت کرده است؟