جمعه 28 اردیبهشت 1403

ناتو برای مقابله با روسیه آماده شد / رزمایش مهم در این نقطه جهان کلید خورد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
ناتو برای مقابله با روسیه آماده شد / رزمایش مهم در این نقطه جهان کلید خورد

ناتو یک رزمایش چهار ماهه با نام «مدافع استوار» برگزار کرده که بزرگترین تمرین نظامی این ائتلاف به رهبری آمریکا از زمان جنگ سرد است.

به عنوان بخشی از این رزمایش یک حمله شبیه‌سازی شده به قلمرو ناتو در اقیانوس اطلس شمالی انجام گرفت.

قایق‌های جنگی سوئدی، نیروهای چترباز ایتالیایی و تفنگداران فرانسوی در قسمت‌های مختلف این رزمایش حاضر شدند.

خبر مرتبط پرچم سوئد در مقر ناتو برافراشته شد

پس از سفر روز پنجشنبه «اولف کریسترسون»، نخست‌وزیر سوئد به واشنگتن و امضای سند عضویت این کشور در ناتو توسط آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، امروز (دوشنبه) پرچم این کشور در مقر ناتو در بروکسل به اهتزاز در آمد و این کشور رسما سی‌ودومین عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد.

پیام این تمرین نظامی واضح بود؛ ناتو پس از گذشت دو سال از جنگ اوکراین آماده حفاظت از خود در مواجهه با روسیه است.

هفته گذشته این ائتلاف نظامی با تبدیل شدن سوئد به سی و دومین عضوش درست یک سال پس از پیوستن فنلاند به آن، بزرگ‌تر از قبل شد.

پل جانسون وزیر دفاع سوئد پس از نظارت بر تانک‌های کشورش هنگام مشارکت در این رزمایش در مرز فنلاند - نروژ، به خبرگزاری فرانسه گفت: ما نشان می‌دهیم که آماده دفاع از سرزمین‌های خود هستیم و این خیلی مهم است چرا که قابلیت‌های خود را با همکاری یکدیگر تقویت می‌کنیم.

در حالی که تعداد نیروهای مسکو پس از تلفات سنگین در اوکراین کاهش یافتند، روسیه اقتصاد خود را به حالت جنگی تغییر داده است. در همین حال، متحدان غربی کی‌یف برای افزایش تولید تسلیحات مهم تلاش کرده‌اند اما حمایت از اوکراین متزلزل شده است.

ایریک کریستوفرسن وزیر دفاع نروژ گفت که شمار نیروهای روسیه مستقر در نزدیکی مرز درست یک پنجم تعداد نیروهای مسکو قبل از شروع جنگ در سال 2022 است.

یک منطقه مهم رقابت با روسیه، منطقه اقیانوس اطلس شمالی است که رزمایش در آنجا برگزار می‌شود.

درحالیکه ذوب یخ‌ها بر اثر گرمایش زمین مسیرهای کشتیرانی حیاتی را ایجاد می‌کند، روسیه قابلیت‌های خود را در این منطقه افزایش داده است.

در حال حاضر با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو، 7 کشور از 8 کشور حوزه در این ائتلاف هستند و متحدان می‌گویند آنها به طور فزاینده با مسکو در این منطقه مهم رقابت می‌کنند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

ناتو برای مقابله با روسیه آماده شد / رزمایش مهم در این نقطه جهان کلید خورد 2