پنج‌شنبه 19 مهر 1403

نامی: 64 درصد مساحت ایران روی گسل قرار دارد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نامی: 64 درصد مساحت ایران روی گسل قرار دارد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از قرارگیری حدود 62 تا 64 درصد مساحت کشور روی گسل خبر داد.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمدحسن نامی، ظهر امروز، در نشست ستاد مدیریت بحران لرستان، با بیان اینکه 44 مخاطره تاکنون در ایران رخ داده است، اظهار داشت: سیل و زلزله جزو مهم‌ترین بحران‌ها در کشورمان است.

او با تأکید به ضرورت آبخیزداری و آبخوان‌داری در کشور اضافه کرد: سدسازی در دولت پنجم شروع شد، اما این اقدام دارای جنبه‌های منفی و مثبت است.

عبور 6 هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه آمایش سرزمینی باید در دستور کار قرار بگیرد، تأکید کرد: از تراکم جمعیت یک منطقه باید جلوگیری کرد.

نامی با اشاره به جمعیت 73هزار نفری بهارستان، اضافه کرد: جمعیت این شهرستان از حدود هشت استان کشور بیشتر است.

او با بیان اینکه پنج سد آب شرب تهران را تأمین می‌کند، بیان کرد: سد معشوره هم قابلیت پیشگیری از سیل و هم توان تأمین آب را خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تأکید به اینکه سد کرخه بزرگ‌ترین سد مخزنی خاورمیانه و جهان است، یادآور شد: ما باید ایجاد آبخوان‌های کوچک را در دستور کار قرار دهیم.

نامی با تأکید به جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی اطلاع داد: حدود 62 تا 64 درصد مساحت کشور روی گسل و یا منابع گسل است.

او با اشاره به ضرورت لایروبی و پاک‌سازی رودخانه‌ها متذکر شد: جلوگیری از ریختن زباله و نخاله‌ها در مسیل‌ها و بستر رودخانه‌ها ضروری است.