جمعه 14 اردیبهشت 1403

نبود صنایع تبدیلی مهم‌ترین مشکل کنجد کاران جنوب کرمان / شهرستان رودبار جنوب مقام اول تولید کنجد در کشور را دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نبود صنایع تبدیلی مهم‌ترین مشکل کنجد کاران جنوب کرمان / شهرستان رودبار جنوب مقام اول تولید کنجد در کشور را دارد

یعقوب مرادی گفت: شهرستان رودبار جنوب با سطح بالغ بر 4 هزار هکتار و تولید بیش از 5 هزارتن محصول کنجد مقام اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یعقوب مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبارجنوب در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: 4 هزار و 450 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان زیرکشت کنجد رفته است و عملیات برداشت کنجد در شهرستان رودبار جنوب از نیمه آبان ماه آغاز و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبارجنوب ادامه داد: پیش بینی می شود از این سطح بالغ بر 5 هزار و 340 تن محصول برداشت شود. وی خاطر نشان کرد: این دانه روغنی با بیش از45 درصد روغن از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است. مرادی اظهار کرد: در سال زراعی جاری به منظور افرایش راندمان آبیاری و افزایش عملکرد در واحد سطح حدود 28 درصد از مزارع با روش آبیاری تیپ کاشت به بهره برداری رسید. وی افزود: برداشت دو مرحله ای در سطوح بالای کاشت و نبود صنایع تبدیلی جهت فراوری این محصول در شهرستان از عمده ترین مشکلات کشاورزان کنجد کار می باشد. شهرستان رودبارجنوب با 128هزار نفر جمعیت در 330کیلومتری جنوب استان کرمان واقع شده است که شغل اکثر مردم منطقه کشاورزی است.

انتهای پیام /