جمعه 13 مهر 1403

نخستین باران پاییزی هوای استان سمنان را طراوت بخشید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نخستین باران پاییزی هوای استان سمنان را طراوت بخشید

سمنان - ایرنا - بیست روز از آبان گذشت تا آسمان استان سمنان دلش را خالی کند و با اولین بارش طراوت و شادابی نصیب خاک تشنه شهرهای مختلف این استان شود.

به گزارش ایرنا، روز بیست و یکم آبان 99 تازه از ظهر گذشته بود که ابرهای باران‌زا آسمان سمنان را در آغوش گرفتند و تیرگی نمناکی بود که به سقف شهر تبدیل شد.

شهرهای استان سمنان اولین قطره های باران را در اولین ساعات عصر امروز تجربه کردند و مردم از این طراوات و شادابی به وجد آمدند، و علاوه بر ستایش پروردگار، بارش‌های بیشتر را در روزهای پاییزی و زمستانی در پیش آرزو کردند.

امروز هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار نارنجی سامانه بارشی پیش‌بینی کرد که با تشدید ناپایداری جوی به صورت بارش های پراکنده همراه است.

هواشناسی زمان آغاز فعالیت این سامانه را از امروز و نوع مخاطره را بارش باران در نیمه غربی شامل نواحی شمال غربی، غرب تا مرکز و به صورت بارش باران و برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی و سردسیر غرب و شمال غرب استان پیش‌بینی کرد.

احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها، لغزندگی و احتمال اختلال در تردد در محورهای استان به دلیل بارش باران و برف و یخبندان، دیگر هشدار هواشناسی سمنان بود.

هواشناسی استان سمنان پایان فعالیت این سامانه را روز جمعه عنوان کرد.

دمای هوا نیز طبق فعالیت سامانه ناپایدار جوی بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد در نقاط مختلف استان کاهش می یابد

*س_برچسب‌ها_س*