شنبه 29 اردیبهشت 1403

نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری تهران افتتاح شد + جزئیات

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری تهران افتتاح شد + جزئیات

نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری تهران افتتاح شد؛ مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران از انتقال زباله‌های مناطق 5، 21 و 22 به مرکز یکپارچه پسماند شهری خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مراسم بهره‌برداری از نخستین مرکز مدیریت یک پارچه پسماند شهری (MRF) 55 غرفه دریافت پسماند خشک صبح امروز با حضور پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران، لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصادی شهری شهرداری تهران، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران، مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران و محمدمهدی عزیزی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران برگزار شد.

عزیزی؛ مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری از نخستین مرکز مدیریت یک پارچه پسماند شهری (MRF) 55 غرفه دریافت پسماند خشک اظهار کرد: بنابر برنامه‌ریزی انجام شده، شهر تهران به 8 پنل تقسیم شده و قرار است در آینده نزدیک در 7 پهنه دیگر مراکز مدیریت یک پارچه پسماند شهری راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به استفاده از بخش خصوصی برای راه‌اندازی مراکز مدیریت یکپارپه پسماند شهری گفت: مرکزی که امروزبا حضور مسئولا شهری به بهره‌برداری می‌رسد با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومان انجام شده که البته ارزش فعلی آن به حدود 100 میلیارد تومان رسیده است.

ساخت آنزیم جدیدی برای بازیافت پسماندهای پلاستیکی

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران هدف از راه‌اندازی مرکز مدیریت یک پارچه پسماند شهری را تفکیک حداکثری پسماند با ارزش در ابتدای مسیر فرایند تفکیک زباله عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد افزایش سه برابری مراجعات شهروندان به غرف پسماند در سطح شهر تهران هستیم و در واقع تغییراتی نیز در غرف صورت گرفته است به طوری که شهرداری به ازای دریافت پسماند به شهروندان گل اهدا می‌کند.

عزیزی با بیان اینکه با راه‌اندازی نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری در محدوده کوهک واقع در چیتگر گفت: قرار است پسماند مناطق 21، 22 و 5 به این محدوده منتقل شود و ظرفیت پذیرش روزانه 750 تن زباله را دارد و در پردازش جداسازی حداکثری مابقی پسماند‌تر به منطقه ارادکوه منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه انشاالله فاز دوم این کارخانه به زودی در همین منطقه (کوهک) راه‌اندازی خواهد شد، گفت: امیدواریم با مشارکت بخش حاکمیتی نیز در راه‌اندازی این مراکز یاری کند چرا که اعتبار اولیه برای راه‌اندازی این مراکز هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا فعالیت مرکز مدیریت یک پارچه پسماند شهری در محدوده کوهک باعث بوی بد و تعفن برای شهروندان این منطقه نخواهد بود، گفت: حدود 4 ماه تمام تست‌های لازم برای این موضوع انجام شده و هیچ مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

عزیزی گفت: تمام فرایند در جداسازی و پردازش زباله‌ها در مرکز اشاره شده اتوماتیک و به صورت MRF انجام خواهد شد.

انتهای پیام /