دوشنبه 2 مهر 1403

نسخه انگلیسی کتاب جامع روزه داری اسلامی و سلامت منتشر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نسخه انگلیسی کتاب جامع روزه داری اسلامی و سلامت منتشر شد

تهران - ایرنا - نسخه انگلیسی کتاب جامع روزه‌داری اسلامی و سلامت منتشر شد تا در اختیار پزشکان کشورهای مختلف قرار گیرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، کتاب جامع روزه داری اسلامی و سلامت در سال 1398 به همت دکتر فریدون عزیزی و گروهی از نویسندگان برای بهره برداری پزشکان در راستای آشنایی با وجوه مختلف روزه داری و سلامت و نیز فواید آن نوشته شده است.

کیفیت و جامعیت این کتاب در حدی است که می تواند به عنوان یک منبع درسی در درسنامه دانشجویان پزشکی لحاظ شود.

با توجه به گستردگی جهان اسلام و فقدان یک مرجع کامل برای استفاده پزشکان مسلمان در کشورهای مختلف از مستندات علمی پزشکی مرتبط با روزه داری؛ از همان تاریخ پیگیری برای ترجمه انگلیسی کتاب یادشده آغاز شد.

در نهایت پس از اتمام ترجمه در کنار روزآمد کردن مطالب، در پاییز 1400 این اثر ارزشمند با هدف ارتقای دانش پزشکی مرتبط با علوم انسانی با همت آستان قدس رضوی و توسط شرکت انتشاراتی "به نشر" به علاقمندان عرضه شد.

عزیزی، مولف کتاب در دیباچه آن با توجه به عدم وجود درسنامه ای در این خصوص در دانشکده های پزشکی و ضرورت آگاهی پزشکان در ممالک اسلامی به راهنمایی روزه داران در شرایط مختلف، با استناد به پژوهش های دهه های اخیر، مستندات را برای تدوین چنین کتاب مرجعی کافی دانسته و آن را با "روزه داری متناوب" و فواید آن که در مکاتب غربی ذکر شده، مقایسه کرده است.

این کتاب نظیر نسخه فارسی آن شامل 31 فصل و 620 صفحه بوده و تمامی وجوه مرتبط با روزه داری اسلامی، آثار سلامتی آن و نیز رویکرد به آن در بیماری های مختلف مورد بررسی قرار داده است.

*س_برچسب‌ها_س*
نسخه انگلیسی کتاب جامع روزه داری اسلامی و سلامت منتشر شد 2