جمعه 28 اردیبهشت 1403

نظام سلامت

نظام سلامت

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید کریمی، با اشاره به اینکه من اعتقادی به هدر رفت منابع ندارم، گفت: اگرچه مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. ولی باید دید این نتایج را چگونه به دست آورده ایم. سرانه هزینه مستقیم سلامت هر فرد در ایران 600 تا 700 دلار است، در حالی که در کشور‌های اروپایی این سرانه 3500 تا 5000 دلار و در آمریکا بالای 10 هزار دلار است، در حالی که شاخص‌های ما با آن‌ها...

خبرگزاری تسنیم

قائم‌مقام همراه اول در پنل تخصصی نظام سلامت الکترونیک، ضمن تشریح جایگاه هوش مصنوعی در این نظام، به ارائه ظرفیت‌های توسعه یافته توسط همراه اول به عنوان نخستین دارنده مجوز اپراتوری سلامت در کشور پرداخت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با بیان این که مردمی‌سازی واقعی در تفویض اختیار و کار را به مردم سپردن اتفاق می‌افتد، بر تقویت مشارکت‌های اجتماعی در نظام سلامت تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت با بیان اینکه برنامه سلامت خانواده در حال حاضر در 195 شهر در حال اجراست، ابراز امیدواری کرد که تا پایان دولت سیزدهم این برنامه در تمام شهرستان‌های کشور اجرا شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس شورای عالی نظام پرستاری گفت: 70 درصد پرستاران کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به دلیل وجود رنگ‌های شیمیایی و فلزات مختلف در مواد تتو، مهم است که افراد این کار را در چه مراکزی و زیر دست چه افرادی انجام دهند.

وب‌گاه فرارو

خالکوبی و تتو به‌دلیل وجود رنگ‌های شیمیایی و فلزات مختلف در مواد تتو، می‌تواند منجر به بروز عوارض خطرناکی شود.

وب‌گاه گسترش

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، درباره ابلاغیه اخیر سازمان نظام پزشکی که به منظور آمادگی مراکز درمانی خصوصی و مطب‌های پزشکی برای ارائه خدمات درمانی در تعطیلات نوروز صادر شده است، اطلاعاتی ارائه کرد.

خبرگزاری تسنیم

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اجرای برنامه ملی سلامت خانواده از سوی کشورمان را فرصت بسیار مناسبی برای ارائه خدمات مطلوب و پیشگیری محور به مردم عنوان کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی گفت: گسترش نظام شبکه بهداشتی در سراسر کشور از جمله دستاوردهای نظام سلامت است و این موضوع سبب شده تا مرگ و میر مادران باردار و نوزاد کاهش چشمگیری داشته و دسترسی مردم به بیمارستان افزایش پیدا کرده است.

وب‌گاه گسترش

رازداری و حفظ محرمانگی اطلاعات پزشکی بیماران و مراجعان یکی از اصول اساسی و غیرقابل تعرض اخلاق پزشکی است. او انتظار دارد که پزشکان به جدیت این اصل اخلاقی پایبند باشند و در شبکه‌های اجتماعی از هرگونه افشا و انتشار اطلاعات مانند تاریخ بستری، نام بیمارستان و پس‌زمینه عکس و غیره خودداری کنند.

وب‌گاه فرارو

محمد کیاسالار می‌گوید: «رازداری و حفظ محرمانگی اطلاعات پزشکی بیماران و مراجعان، یکی از اصول اساسی و خدشه‌ناپذیر اخلاق پزشکی است که انتظار می‌رود پزشکان آن را جدی بگیرند و در شبکه‌های اجتماعی از افشا و انتشار اطلاعاتی مانند تاریخ بستری، نام بیمارستان، پس‌زمینه عکس و... خودداری کنند.»

وب‌گاه خبر آنلاین

خالکوبی و تاتو به دلیل وجود رنگ‌های شیمیایی و فلزات مختلف در مواد تتو، می‌تواند منجر به بروز عوارض خطرناکی شود.

وب‌گاه گسترش

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با ارائه آماری که سازمان نظام پرستاری در اختیار دارد، اعلام کرد که هر سال بیش از 2700 نفر از پرستاران ایران مهاجرت می‌کنند، که این وضعیت یک خطر جدی برای نظام سلامت است. او اظهار داشت: جامعه پرستاری جزو ارزشمندترین نیروهای حوزه سلامت محسوب می‌شود و در این راستا، بسته‌ای برای حفظ و ارتقای پرستاران در حال تدوین است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین فرشیدی، به اهداف و محور‌های نخستین همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت خانواده و نظام ارجاع، اشاره کرد و گفت: این همایش در 5 محور و رویکرد برگزار می‌شود که مهم‌ترین محور آن پرداختن به موضوع ادغام نظام شبکه، ارائه خدمت و آموزش پزشکی است که زاییده انقلاب اسلامی و مورد افتخار همه ما است. دبیر علمی نخستین همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت خانواده...

وب‌گاه گسترش

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در دو روز ابتدایی هفته جاری با رشد قابل توجهی به بالا، به بیش از 90,000 واحد رسید. اما در پایان معاملات روز جاری، با یک افت 6900 واحدی، به پایان رسید.