پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

نظریه میدان کوانتومی

نظریه میدان کوانتومی

وب‌گاه عرشه آنلاین

رابرت اوپنهایمر، که زندگی‌اش اکنون به یک فیلم هالیوودی با بازی کیلیان مورفی، مت دیمون و رابرت داونی جونیور با عنوان اوپنهایمر (Oppenheimer) تبدیل شده است، بعدها ادعا کرد که در لحظات پس از انفجار، خطی از کتاب مقدس هندو را در ذهن خود می‌خواند: «حالا من به مرگ بدل شده‌ام، ویرانگر دنیاها».

وب‌گاه خبر آنلاین

آزمایش ارشمیدس، برای کمک به حل یک معمای بزرگ کیهانی، قصد دارد تا فضای خالی را وزن کند.

خبرگزاری تسنیم

آیین رونمایی از سردیس پنج برگزیده چهارمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

خبرگزاری مهر

کتاب «معجزه پنجم» نوشته پال دیویس با ترجمه فاطمه علاقبند توسط انتشارات کتاب برتر منتشر شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

پروفسور ستاره، اهل بیجار و از جمله نخبگان علمی و دانشمندان این شهرستان و استان کردستان به شمار می‌رفت

خبرگزاری ایسنا

امروز پنج‌شنبه 29 مهر ماه طی مراسمی از پنج برگزیده جایزه مصطفی 2021 تقدیر می‌شود، در حالی که اعطای این جایزه با سال‌های گذشته متفاوت است؛ چون در حوزه نانو و زیست فناوری برگزیده نداشت و در بخش پزشکی و شیمی آلی به عنوان بخش جدید، دانشمندان مسلمان برگزیده معرفی شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی (ص) 2021 خلاصه‌ای از تحقیقات خود در موضوعات فیزیک و ماده تاریک، تولید ذرات جدید به وسیله شتاب‌دهی، توسعه تلسکوپ‌ها و رادیوتراپی FLASH در دانشگاه تهران سخن گفت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پنج برگزیده چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص) جایزه‌ای که از آن به عنوان نوبل اسلامی یاد می‌شود امروز سه شنبه از سوی مسوولان برگزارکننده معرفی شدند، این دانشمندان هر کدام آثار برجسته‌ای دارند که برخی از این آثار به نوبه‌ای در حوزه خود کشف جدیدی بوده است.

وب‌گاه عصر ایران

این کشف هیجان انگیز توسط پروفسور "خاویر کالمت" و "فولکر کویپرز" از دانشکده فیزیک و نجوم دانشگاه ساسکس انجام شده و یافته‌های آن در مجله Physical Review D منتشر شده است.

خبرگزاری ایسنا

فیزیکدانان دانشگاه ساسکس انگلستان برای نخستین بار دریافته‌اند سیاهچاله‌ها به محیط اطراف خود فشار وارد می‌کنند.