پنج‌شنبه 19 مهر 1403

نقشه آسیب‌های اجتماعی خراسان شمالی ترسیم می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نقشه آسیب‌های اجتماعی خراسان شمالی ترسیم می‌شود

بجنورد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: ضرورت دارد نقشه جامع آسیب‌های اجتماعی استان، به منظور برنامه‌ریزی برای کاهش این آسیب‌ها تدوین و ترسیم شود.

به گزارش ایرنا، احمد برادران روز یکشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده استان با تاکید بر اینکه این نقشه باید با همین منابع اعتباری، انسانی و امکانات موجود باید ترسیم شود، اظهار داشت: برنامه های حوزه کاهش آسیب های اجتماعی باید مشخص شود و در این مسیر باید از موازی کاری دستگاه های اجرایی جلوگیری کرد ضمن اینکه باید امور یکدیگر را هم تقویت کنیم.

وی خواستار استفاده از توان و ظرفیت مردمی در توسعه مناطق روستایی استان شد و گفت: باید از ظرفیت تشکل ها، سازمان های مردم نهاد و محلی و منطقه ای در کاهش آسیب های اجتماعی کمک گرفته شود.

برادران با بیان اینکه بخش عمده مصوبات این نشست ها مختص جامعه هدف، یعنی مردم است، افزود: بر این اساس باید در تحقق اهداف این حوزه تلاش بیشتری انجام شود.

معاون استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: آفت برنامه ریزی این است که بخشی از اعتبارات در اختیار وزیران و روسای سازمان های ملی است که باید از ظرفیت نمایندگان مجلس در راستای بهره مندی بیشتر از اعتبارات برای تحقق مصوبات حوزه مردمی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه فرهنگی روستاها نیز حائز اهمیت است، گفت: اکثر مداخلات ما در روستاها از نوع خدماتی و عمرانی است در حالی که یکی از مهم ترین مسائل روستاها مباحث فرهنگی است که باید به عنوان یک دغدغه، مردم و تشکل های مردمی را درگیر این مسائل کرد و از توان و قابلیت های آنان در مسیر رسیدن به هدف بهره برد.

برادران اظهار داشت: در هر روستا یک تشکل و سمن باید برای امور فرهنگی و اجتماعی فعال شود و دستگاه های اجرایی نیز در مقابل مطالبات مردمی پاسخگو باشند.

وی گفت: روستایی بودن 44 درصد جمعیت استان یک توفیق به شمار می رود که در روستاهای مستعد می توان به مقوله فعال سازی سمن ها بیشتر پرداخت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی به حوزه بازماندگان از تحصیل در استان نیز اشاره کرد و گفت: چیزی به عنوان بازمانده از تحصیل نباید داشته باشیم، لذا باید تمام دستگاه های اجرایی به ویژه دهیاران، بهداشت و درمان و سایر دستگاه ها پای کار آمده و آموزش و پرورش را، به عنوان یک نهاد اجتماعی، یاری کنند.

*س_برچسب‌ها_س*