سه‌شنبه 10 مهر 1403

نقش مداحان و شور حسینی در دفاع مقدس بی‌مانند بود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
نقش مداحان و شور حسینی در دفاع مقدس بی‌مانند بود

ئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های اختصاصی سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان سیستان و بلوچستان از 8 تا 14 شهریور با موضوع نقش مداحان و شور حسینی در دفاع مقدس در سطح استان در حال اجرا است.

به گزارش ایسنا، محمد جواد جامعی، به مناسبت گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس و نقش مداحان در این دوران توضیح داد: جبهه‌های دفاع مقدس شاهد حضور رزمندگان از هر قشر و شغل و حتی مذهبی بود. هرکس به واسطه کاری که می‌توانست انجام دهد به عشق شهادت راهی کربلای جبهه‌های نبرد می‌شد تا دین خود را به اسلام و شهدا ادا کند.

وی افزود: در این بین مداحان همچون دیگر رزمنده گان با لبیک به پیام امام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردند و علاوه بر دفاع از مرزهای میهن به خواندن نوحه در زمان‌های عزاداری و قرائت دعا می‌پرداختند. در بسیاری از عملیات‌ها فرماندهان برای روحیه بخشیدن به نیروهای خود، از مداحان به عنوان تابلوداران مکتب اهل بیت کمک می‌گرفتند. رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان و کانون خادمیاری رضوی استان ادامه داد: نواهای مداحان در جبهه با ایجاد شور حسینی در بین رزمندگان روحیه جهاد و شهادت را در آنان تقویت می‌کرد. شور حسینی و فضای معنوی جبهه‌ها مدیون حضور مداحان و رزمندگانی بود که هر بار با بردن نام حسین روحیه شهادت طلبی را در بین رزمندگان تقویت می‌کردند. جامعی یادآور شد: بسیاری از مداحان معروف امروز رزمندگان جوان برادران طاهری، صادق آهنگران، سعید حدادیان، محمود کریمی، سازور و دیگر مداحان از جمله آنان هستند. مداحان موفق نیز در شرایط کنونی در جهت زنده نگه داشتن آرمان‌های شهدا و امام شهدا و ترویج این آرمان‌ها و همچنین ترویج اسلام وفرهنگ ناب محمدی (ص) تلاش می‌کنند.

وی گفت: برنامه‌های اختصاصی سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان سیستان و بلوچستان از 8 تا 14 شهریور با موضوع نقش مداحان و شور حسینی در دفاع مقدس در سطح استان در حال اجرا است. معرفی شهدای شاخص مداح در فضای مجازی، تجلیل از مداحان رزمنده و جانباز، تولید و استفاده از تولیدات فرهنگی هنری تولید شده با موضوع شهدای مداح و پخش در فضای مجازی و رسانه، تقدیر و تجلیل از هیات‌های مذهبی که نسبت به شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس ابراز احترام و یا اقدام ارزشی می کنند، استقاده حداکثری از ظرفیت مداحان و هیات‌های مذهبی در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس از مهم ترین برنامه های این سازمان در این هفته است.

انتهای پیام