شنبه 22 اردیبهشت 1403

نمایش «مرگ یک کارمند» در پلاتوی جدید هشترود روی صحنه رفت

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
نمایش «مرگ یک کارمند» در پلاتوی جدید هشترود روی صحنه رفت

نمایش «مرگ یک کارمند» بر اساس داستانهای کوتاه آنتوان چخوف، با کارگردانی محمد اکبری و حامد شیری پور، در پلاتوی تازه تاسیس شهرستان هشترود روی صحنه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین- نمایش «مرگ یک کارمند» به نویسندگی و کارگردانی مشترک محمد اکبری و حامد شیری پور، از هفتم اردیبهشت 1403 در سالن نمایش جدید اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان هشترود روی صحنه است.

«مرگ یک کارمند»، بر اساس تلفیق داستانهای کوتاه "خواستگاری"، "دیپلمات"، "مرگ یک کارمند" و "از چاله به چاه" با طرحی نو و نگاهی جدید شکل گرفته است. داستانهای کوتاه چخوف بارها دستمایه نمایشنامه های زیادی شده و با طراحی های جدیدی در ایران هم به روی صحنه رفته است.

چخوف بیش از هفتصد داستان کوتاه نوشته‌است. در داستان‌های او معمولاً رویدادها از خلال وجدان یکی از آدم‌های داستان، که کمابیش با زندگی خانوادگی «معمول» بیگانه است، تعریف می‌شود. چخوف با خودداری از شرح و بسط داستان مفهوم طرح را نیز در داستان‌نویسی تغییر داد. او در داستان‌هایش به جای ارائه تغییر، سعی می‌کند به نمایش زندگی بپردازد. تسلط چخوف به نمایشنامه‌نویسی، باعث افزایش توانائی وی در خلق دیالوگ‌های زیبا و جذاب شده بود.

محمد اکبری در کنار حامد شیری پور، با گروه تئاتر دریچه پیش از این علاوه بر حضور در نمایش‌های صحنه‌ای متعدد، کارگردانی نمایش "رحمن" و "خل وضعی چه وضعیتیه؟" را بر عهده داشته است. طراحی، انتخاب بازیگران، طراحی‌های مختلف اعم از حرکت‌ها، لباس، نور و تمرینات این نمایش 6 ماه طول کشیده است و گروه تئاتر دریچه در ساخت پلاتوی جدید اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان در کنار مردم هنردوست بوده است.

این نمایش که ابوالفضل کریمی اصل، حسن بالازاده، زهرا سعادتی، حامد شیری پور و محمد اکبری بازیگران، سمانه علیپور دستیار کارگردان، شادی پوشه دار طراح پوستر و ریحانه جهانگیری مدیر صحنه هستند، به مدت ده روز بر روی صحنه خواهد بود.

22057

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900425
نمایش «مرگ یک کارمند» در پلاتوی جدید هشترود روی صحنه رفت 2