پنج‌شنبه 14 تیر 1403

نماینده مجلس: 160 نماینده ای که از نامزدی قالیباف حمایت کردند، هیچ کاری برایش انجام ندادند!

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
نماینده مجلس: 160 نماینده ای که از نامزدی قالیباف حمایت کردند، هیچ کاری برایش انجام ندادند!

یک نماینده مجلس در خصوص علت ناکامی قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم سخن گفت

به گزارش خبرآنلاینجبار کوچکی نژاد نماینده رشت به دنیای اقتصاد گفت: کسانی‌که به قالیباف وعده حمایت دادند، دنبال پست بودند و دل به کار ندادند.

بسیاری از این افراد در تهران تجمع کردند و به شهرستان‌ها نرفتند. از سوی دیگر 160 نماینده که به قالیباف قول حمایت داده بودند، هم در تهران ماندند و حتی به حوزه‌های انتخابیه هم نرفتند. در حالی‌که حضور آنها در حوزه‌های انتخابیه بسیار تاثیرگذار بود.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: نکته دیگری که موجب ناکامی قالیباف شد، این بود که او سعی کرد در مناظرات وسط بایستد. به هر حال مردم می‌خواهند رئیس‌جمهوری انتخاب کنند که در حوزه سیاسی شفاف باشد. اصل 115 قانون اساسی می‌گوید رئیس‌جمهور باید از میان رجال سیاسی و مذهبی انتخاب شود و نامزدهای ریاست‌جمهوری باید اقتدار این را داشته باشند که موضع خود را در خصوص احزاب و گروه‌های سیاسی اعلام کنند و عملکرد دولت‌های قبل را به صورت دقیق مورد نقد قرار دهند. اما قالیباف سعی می‌کرد که از این موارد عبور کند. بنابراین در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی کمتر ورود کرد.

او در پاسخ به سوالی که به حمایت قالیباف از جلیلی اشاره کرد، اظهار کرد: قالیباف برای اینکه در عرصه سیاسی کشور باقی بماند باید خودی نشان می‌داد. او می‌خواهد در صحنه سیاسی ایران باقی بماند و این اقدامش برای آینده بود.

اکوچکی‌نژاد با اشاره به مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: نمی‌توان مرحله دوم انتخابات را پیش‌بینی کرد. چون انتخابات وارد فاز پر پیچ‌وخمی شده است. اگر دو جناح با هم رقابت می‌کردند شاید می‌شد حدس‌هایی زد. اما در این انتخابات علاوه بر رقابت دو جناح بحث قومیت‌ها، زبان‌ها و مذهب‌ها مطرح است؛ بنابراین قابل پیش‌بینی نیست.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1927361