سه‌شنبه 3 مهر 1403

نمی‌توانید بدون مجوز تورنمنت درست کنید / واکنش یوفا به دادگاه مادرید: سوپرلیگ مرده است

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
نمی‌توانید بدون مجوز تورنمنت درست کنید / واکنش یوفا به دادگاه مادرید: سوپرلیگ مرده است

بعد از صدور حکم دادگاهی در شهر مادرید درباره سوپرلیگ، یوفا با انتشار بیانیه‌ای رسمی به این حکم واکنش نشان داد.

به گزارش "ورزش سه"، دادگاه تجارت شهر مادرید امروز حکمی به نفع پروژه سوپرلیگ صادر کرد که جنجالی شد. این دادگاه اعلام کرد فیفا و یوفا حق ندارند باشگاه‌هایی که قصد پیوستن به سوپرلیگ دارند را با محرومیت مجازات کنند.

حکم امروز دادگاه تجارت مادرید اولین حکم به نفع سوپرلیگ نیست و پیش از این دادگاه عدالت اتحادیه اروپا هم در ماه دسامبر حکم مشابهی صادر کرده بود.

حکم امروز در مادرید بعد از آن صادر شد که شرکت A22 به عنوان مسئول پروژه سوپرلیگ شکایتی علیه فیفا، یوفا، لالیگا و فدراسیون فوتبال اسپانیا به دادگاه تجارت پایتخت این کشور ارائه کرد.

به فاصله اندکی بعد از حکم دادگاه یوفا با انتشار بیانیه‌ای رسمی به آن واکنش نشان داد. یوفا در بیانیه خود نوشت:" ما خوشحالیم که دادگاه تجارت مادرید در حکم خود موضع ما را پذیرفته که هر تورنمنت ثالثی از جمله سوپرلیگ باید ابتدا طبق قوانین موجود از فدراسیونهای ملی مجوز دریافت کند. به این وسیله تاکید می‌کنیم که حکم امروز دادگاه تجارت مادرید به هیچ عنوان به عنوان چراغ سبز به شروع به کار سوپرلیگ نیست. چرا که بدون دریافت مجوز از فدراسیون ملی، فدراسیون فوتبال اسپانیا، دادگاه نمی‌تواند یک‌طرفه و با نقض قوانین فوتبال اروپا حکم به تاسیس یک تورنمنت بدهد. با اینحال، یوفا در آینده این حکم را با دقت بررسی خواهد کرد و سپس موضع خود را به اطلاع افکار عمومی خواهد رساند".

نمی‌توانید بدون مجوز تورنمنت درست کنید / واکنش یوفا به دادگاه مادرید: سوپرلیگ مرده است 2