پنج‌شنبه 14 تیر 1403

"نهضت پارکینگ‌سازی" در شهرداری تهران چقدر محقق شده است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
"نهضت پارکینگ‌سازی" در شهرداری تهران چقدر محقق شده است

رئیس شورای شهر تهران درباره اینکه "نهضت پارکینگ‌سازی" در شهرداری و شورای شهر تهران چقدر محقق شده است، توضیحاتی ارائه داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران امروز پیش از آغاز دوست و چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره دستور جلسه امروز شورای شهر اظهار کرد: امروز دویست و چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران است؛ دو لایحه ابتدا مطرح خواهد شد؛ یک لایحه در ارتباط با موضوع بلیت‌ها، نرخ‌ها و اصلاحاتی که روی آنها صورت می‌گیرد همچنین لایحه دیگر مربوط به تعدادی از املاک است که در این ارتباط باغ بودن یا باغ نبودن آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در موضوع بررسی نرخ بلیت‌ها قرار است افزایشی صورت گیرد، گفت: ما به دنبال اصلاح نرخ و نظام یکپارچه در این رابطه هستیم. در واقع اصلاحیه نرخ بلیت را در دستور کار داریم و هیچگونه افزایش نرخ بلیت مدنظر شورا نیست.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور زاکانی در برخی میتینگ‌های انتخاباتی ریاست جمهوری برای تبلیغات گفت: زاکانی برای حضور در میتینگ‌ها مجدداً از شورا مرخصی گرفته است و در حال حاضر سرپرست شهرداری تهران تعیین شده است.

چمران در پاسخ به این سوال که یکی از موضوعاتی که در خصوص پروژه‌ها مطرح بود پیوست ترافیکی و احداث پارکینگ بود، تصریح کرد: پروژه‌ها به صحن شورا کمتر می‌آیند و بیشتر در کمیسیون ماده 5 بررسی می‌شوند اما وقتی برای بررسی به صحن می‌آیند حتما باید پیوست‌های مربوط به خود حتی پیوست فرهنگی را نیز داشته باشند. در کمیسیون ماده 5 هم تا این پیوست‌ها نباشد و مطالعات ترافیکی روی پروژه‌های بزرگ انجام نشده باشد امکان بررسی کردن آن وجود ندارد یعنی مقدمات بررسی یک پروژه در کمیسیون ماده 5 این است که مطالعات و پیوست‌های پروژه به خوبی رعایت شده باشد مثلا اگر قرار است فروشگاهی در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی شهر احداث شود، این پیوست‌ها حتما باید همراه آن پروژه باشد تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی درباره نهضت پارکینگ‌سازی که یکی از شعارهای مدیریت دوره ششم شهری بود و این موضوع چقدر محقق شده است، افزود: هفته گذشته چندین پروژه پارکینگ را در دستور کار داشتیم و در کمیسیون ماده 5 قراردادهایش را دنبال می‌کنیم. باید مناطق، زمین پارکینگ را پیدا کنند یا شریک شوند یا خود شهرداری این زمین‌ها را خریداری و پارکینگ بسازد مثلا در منطقه 10 یکی دو نقطه برای ساخت پارکینگ شناسایی شده که باید زمین آن را خریداری شود و بسازند. بحث ساختمان‌هایی که کمبود پارکینگ دارند در کمیسیون ماده 5 مطرح بود مثلا اگر ادارات با کمبود پارکینگ مواجه هستند‌، باید در کنار ساختمان خودشان یک پارکینگ را نیز احداث کنند.

رئیس شورای شهر تهران درباره موضوع احداث پارکینگ بیمارستان شهدای تجریش توضیح داد: برغم اخطارهایی که داده شده و نامه‌ای هم از بیمارستان نوشته شده است، هنوز کارهایشان با شهرداری تمام نشده است. آنها شکایت کردند که شهرداری کارهای ما را نگه داشته است؛ در پاسخ اعلام کردیم حتما باید دیوار شمالی بیمارستان را عقب‌نشینی کنید و پارکینگ بسازند تا گشایشی در کوچه شمالی صورت گیرد؛ تا این موارد انجام نشود مسائلی که مربوط به شهرداری می‌شود در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد.