یک‌شنبه 15 مهر 1403

نواحی شرقی کشور تا پایان هفته میزبان گردوخاک خواهند بود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نواحی شرقی کشور تا پایان هفته میزبان گردوخاک خواهند بود

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه امشب در نواحی شرق و شمال شرق کشور شاهد وزش باد شدید خواهیم بود گفت: در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و ارتفاعات غرب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب بارش‌ها به شکل رگبار و رعدوبرق، همراه با وزش باد شدید موقتی و گردوخاک آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: برای روز چهارشنبه نیز مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی همین شرایط را خواهند داشت. علاوه بر این مناطقی از مازندران و گلستان و شمال هرمزگان نیز این شرایط جوی را تجربه خواهند کرد.

او با بیان اینکه در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود گفت: بارش‌ها در نواحی شمال و شمال غرب کشور تا پایان هفته ادامه پیدا می‌کنند و برای روزهای پنجشنبه و جمعه شرق سواحل خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و خراسان شمالی این شرایط را خواهند داشت. روز شنبه در سواحل خزر و ارتفاعات البرز و مناطق شمالی و همین طور شمال شرق کشور بارش‌ها پراکنده خواهد بود.

وی در ادامه توضیح داد: وزش باد شدید طی 3 روز آینده برای نیمه شرقی و مناطق مرکزی کشور، استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود که ممکن است سبب ایجاد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا شود.

او ادامه داد: آب‌های تنگه هرمز و شرق دریای عمان و همین طور دریای خزر نیز امروز مواج و متلاطم خواهد بود و از امروز تا روز پنجشنبه نیز آب‌های دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری