یک‌شنبه 6 آبان 1403

نوکمپ از سیگنال ایدونا پارک پیشی گرفت / پرتماشاچی‌ترین استادیوم دنیا: ورزشگاهی که تخریب شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
نوکمپ از سیگنال ایدونا پارک پیشی گرفت / پرتماشاچی‌ترین استادیوم دنیا: ورزشگاهی که تخریب شد

در فهرست پرتماشاچی‌ترین استادیوم‌های جهان بارسلونا در صدر ایستاد و آرسنال از فهرست 10 استادیوم پرتماشاچی خارج شد.

به گزارش "ورزش سه"، عنوان پرتماشاچی‌ترین استادیوم دنیا در سال 2023 به نوکمپ تعلق گرفت. استادیوم خانگی افسانه‌ای باشگاه بارسلونا با میانگین 83273 نفر تماشاچی در بازی‌های خانگی این تیم موفق شد در صدر فهرست قرار بگیرد.

همانطور که می‌شد حدس زد شانزده رتبه اول این فهرست در اختیار باشگاه‌های اروپایی است. یک نکته جالب اینجا است که سه استادیوم از شانزده رتبه اول آلمانی است ولی در این فهرست تنها از شهر لندن سه استادیوم حضور دارد.

پرتماشاچی‌ترین استادیوم دنیا بیرون از خاک اروپا استادیوم خانگی فلامنگو است که در رتبه هفدهم فهرست قرار دارد. این استادیوم در سال 2023 میانگین تماشاچی 56689 نفر را ثبت کرده است.

رتبه بعدی استادیوم‌های غیر اروپایی به ورزشگاه خانگی آتلانتا یونایتد در آمریکا تعلق دارد که با میانگین 47526 نفر در رتبه سی‌ام قرار دارد. پرتماشاچی‌ترین استادیوم آسیایی هم ورزشگماه باشگاه بیجینگ گوآن چین است که میانگین 43769 را ثبت کرده است.

بعد از نوکمپ بارسلونا، رتبه دوم در اختیار سیگنال ایدونا پارک، ورزشگاه خانگی باشگاه دورتموند است که میانگین تعداد تماشاچی‌اش در هر بازی 81312 بوده است. آلیانز آرنا ورزشگاه بایرن هم با شش هزار تماشاچی کمتر در رتبه سوم قرار دارد.

سانتیاگو برنابئو ورزشگاه خانگی رئال مادرید با 61499 نفر تماشاچی رتبه دهم را به خود اختصاص داده و ورزشگاه امارات آرسنال با کمی بیش از هزار نفر تفاوت در رتبه یازدهم قرار دارد.

نوکمپ از سیگنال ایدونا پارک پیشی گرفت / پرتماشاچی‌ترین استادیوم دنیا: ورزشگاهی که تخریب شد 2
نوکمپ از سیگنال ایدونا پارک پیشی گرفت / پرتماشاچی‌ترین استادیوم دنیا: ورزشگاهی که تخریب شد 3