پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» مهمان «کتاب باز» می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» مهمان «کتاب باز» می‌شود

سید ناصر حسینی پور امشب مهمان «کتاب باز» خواهد بود تا با سروش صحت درباره کتاب و کتابخوانی صحبت کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تاکنون چهار فصل از «کتاب‌باز» با محوریت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از شبکه نسیم پخش شده و توانسته است، با طرح مسائل گوناگون و ارجاع آن به امر دانش افزایی و رجوع به کتب مختلف، در این حوزه سهم بسزایی داشته باشد. این برنامه با اجرای سروش صحت در سری پنجم مثل گذشته نگاهی حرفه‌ای به فعالان عرصه نشر و طرفداران کتاب دارد.

برنامه کتاب باز امشب میزبان سید ناصر حسینی پور نویسنده و پژوهشگر ادبیات مقاومت است.

کتاب «پایی که جا ماند»، یادداشت‌های روزانه سید ناصر حسینی پور از زندان‌های مخفی عراق است. سید ناصر حسینی پور این کتاب را به گروهبان عراقی ولید فرحان سرنگهبان اردوگاه 16 تکریت که در زمان اسارت او را بسیار شکنجه و آزار داد، تقدیم کرده است.

سید ناصر چهارده ساله بود که به جبهه رفت و در شانزده سالگی به اسارت عراقی‌ها درآمد. وقتی اسیر شد یک پایش تقریبا قطع شده و به رگ و پوستی بند بود. با این حال تصمیم گرفت بعد از اسارت باز هم دیده‌بان اتفاقات و حوادث دفاع مقدس باشد؛ اما بدون دوربین و دکل. او دیده‌ها و شنیده‌هایش را در کاغذ‌های کوچکی که از حاشیه روزنامه‌ها و کتاب‌های ارسالی سازمان مجاهدین خلق جمع آوری کرده بود، با رمز نوشت و در نهایت «پایی که جا ماند» را خلق کرد.

برنامه «کتاب باز» ساعت 19 از شبکه نسیم پخش می‌شود.

انتهای پیام /