پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

نژاد قاسمی: چراغ تئاتر در دوران کرونا را جوانان روشن نگه داشتند نه چهره‌ها

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
نژاد قاسمی: چراغ تئاتر در دوران کرونا را جوانان روشن نگه داشتند نه چهره‌ها

بازیگر نمایش «کباب» گفت: خلاف انچه تصور می‌شود در دوران بیماری کرونا و وضعیت وخیم تئاتر این جوانان بودند که به هر مشکلی تئاتر تولید کرده و چراغ این هنر را زنده نگه داشتند، اگر نه به عینه شاهد بودیم که اکثریت چهره‌هایی که همیشه سالن‌های تئاتر را مال خود می‌کنند در این دوران هیچ کاری نکردند.

امیرحسین نژادقاسمی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون وضعیت فعلی تئاتر پس از دوران اوج کرونا گفت: خوشبختانه این روزها شاهد آن هستیم که تئاتر نسبت به دو سال گذشته رونق پیدا کرده است، این موجب خوشحالی است اما نباید فراموش کنیم که این هم یک موج گذراست و باید فکری اساسی به حال این هنر کرد.

وی در همین راستا ادامه داد: مخاطب تئاتر دو سال از این هنر دور بوده و طبیعی است که با بهتر شدن وضعیت سلامت جامعه از نمایش های روی صحنه حمایت کند اما بعد از مدتی این اشتیاق آنی افت کرده و دوباره تئاتر به وضعیت قبل باز می گردد.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از تئاتر ایران اینجا کلیک کنید

این بازیگر تئاتر درباره دوران کرونا و تاثیر آن بر تئاتر اضافه کرد: طبیعتا برای من هم مثل همه اهالی تئاتر دوران سختی بود، بسیاری از دوستان من از روی صحنه رفتن محروم بودند و در اکثریت مواقع سال تماشاخانه‌ها تعطیل بود، البته تئاتر در آمد چندانی ندارد، اما صرفا از لحاظ روحی هم که اغنا می‌شدیم، از آن هم محروم بودیم.

وی در همین رابطه ادامه داد: مشکلات مالی دست از سر تئاتر بر نمی دارد، همیشه مشکلات فراوانی داریم و متاسفانه راه حل درستی برای آنها نیست، از سویی که سالنهای دولتی هیچوقت به جوانان نمی رسد، اگر هم راهی باشد راهی غیر کیفیت خوب یک اثر است، در غیر این صورت باید ماه ها و سالها منتظر ماند اما در نهایت مجبور به اجرا در سالن خصوصی می شویم.

بازیگر نمایش «کباب» درباره افرادی که در دوران کرونا تئاتر را سرپا نگه داشتند افزود: خلاف آنچه تصور می شود در دوران بیماری کرونا و وضعیت وخیم تئاتر این جوانان بودند که به هر مشکلی تئاتر تولید کرده و چراغ این هنر را زنده نگه داشتند، اگر نه به عینه شاهد بودیم که اکثریت چهره هایی که همیشه سالنهای تئاتر را مال خود می کنند در این دوران هیچ کاری نکردند.

وی در همین رابطه ادامه داد: به شخصه بعید می دانم که سال آینده باز هم به جوانان فرصتی داده شود، وقتی کرونا تمام شود دوباره سالنهای تئاتر خوب به یک عده خاص خواهد رسید، متاسفانه باز هم گیشه بر همه چیز ارجحیت پیدا کرده و سرنوشت جوانان تئاتری برای کسی مهم نخواهد بود.

نژادقاسمی در همین راستا خاطرنشان کرد: بخش دولتی طی سالهای گذشته نشان داده که برایش فرقی ندارد که چه به سر آینده تئاتر می آید، اگر این اهمیت داده می شد سالنهای دولتی را در اختیار جوانان قرار می داد، چهره ها تکلیفشان روشن است، آنها می توانند به راحتی بزرگترین سالنهای خصوصی را با هر قیمتی بگیرند، اما متاسفانه مطمئن باشید سال آینده می بینیم که بار دیگر بهترین سالنهای دولتی به چهره ها رسیده و جوانان دوباره باید در بدترین سالنها و به سختی اجرا داشته باشند.