یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

نیاز مصرف مشترکین برق استان یزد به 1100مگاوات در روز رسید

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نیاز مصرف مشترکین برق استان یزد به 1100مگاوات در روز رسید

فراتی معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان یزد گفت: نیاز مصرف مشترکین شرکت توزیع به برق در سطح استان به حدود1100مگاوات در روز رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد فراتی در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، با بیان اینکه با توجه به افزایش دما، نیاز مصرف انرژی در سطح کشور رشد داشته اظهار داشت: نیاز برق در سطح کشور به 60هزار مگاوات و در سطح استان برای مشترکین شرکت توزیع به حدود 1100مگاوات رسیده است که نشان از توجه بیش از پیش مشترکین به صرفه جویی در سطح استان را نشان میدهد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه سیستم های سرمایش نقش بسیاری کلیدی در مصرف پیک تابستانه برق دارند و حدود 42درصد انرژی تولیدی برق در این زمینه مصرف می شود اگر در کولرهای آبی از دور کند استفاده و یا سایه بان بر روی انها نصب کنند یا کولرهای گازی را بر روی دمای25درجه تنظیم کنند، با همین اقدام ساده تاثیر بسیار زیادی در کاهش مصرف برق خواهد داشت.

فراتی همچنین با توصیه به مشترکان خانگی که در طول روز از نور طبیعی استفاده کنند ابراز داشت: پیک مصرف ظهر از ساعت12لغایت17عصر و پیک شبانه از ساعت19لغایت23شب است که مشترکان لطفا در این ساعات از لوازم پرمصرف خانگی استفاده نکنند تا بتوانیم با کمترین خاموشی ممکن این دوران را پشت سر بگذاریم.

مدیر بهره برداری شرکت توزیع برق در مورد مصرف برق صنایع نیز تصریح کرد: در این زمینه نیز با توجه به اینکه استان یزد یک استان صنعتی محسوب می شود تفاهم نامه های خوبی امضا که مقرر شده صنایع با جابه جایی زمان شیفت خود و جابه جایی بار به ساعات غیر پیک همکاری خوبی تا این لحظه داشته اند و در زمینه مصرف برق ادارات نیز با تغییر ساعت کاری و کاهش ان امیدواریم 30درصد برق این قسمت کاهش وبعد از ساعات اداری نیزتمام برق های مصرفی خود را خاموش کنند.

فراتی در پایان با اشاره به مصرف برق واحدهای تجازی نیز با اشاره به اینکه سعی می شود با نظارت و پایش دائمی کنتورهای این مشترکین بتوانیم دوران پیک مصرف برق را در استان پشت سر بگذاریم اظهار داشت: برای تمام مشترکان پرمصرف پیامک و اخطار قطع ارسال و در صورت عدم همکاری مجبور به قطع انها خواهیم بود و در زمینه مشترکان کشاورزی نیز اگر از ساعت12تا17برق مصرف نکنند در مابقی ساعات شامل برق رایگان خواهند شد.

انتهای پیام / ک