یک‌شنبه 1 مهر 1403

نیمار و رونالدو در ورزشگاه آزادی یا شهید وطنی؟

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نیمار و رونالدو در ورزشگاه آزادی یا شهید وطنی؟

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، پس از رونمایی بن سلمان، ولیعهد عربستان از پروژه پیشرفت فوتبال و لیگ عربستان تا سال 2030، تیم‌های عربی فعالیت خود را در این زمینه شروع کردند. افزایش درآمدزایی سالیانه لیگ فوتبال عربستان از 450 میلیون ریال به 1.8 میلیارد ریال سعودی (بیش از 20 هزار میلیارد تومان) یکی از اهداف سه گانه است. هدف دوم افزایش ارزش لیگ فوتبال عربستان از 3 میلیارد ریال به 8...

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، پس از رونمایی بن سلمان، ولیعهد عربستان از پروژه پیشرفت فوتبال و لیگ عربستان تا سال 2030، تیم‌های عربی فعالیت خود را در این زمینه شروع کردند.

افزایش درآمدزایی سالیانه لیگ فوتبال عربستان از 450 میلیون ریال به 1.8 میلیارد ریال سعودی (بیش از 20 هزار میلیارد تومان) یکی از اهداف سه گانه است. هدف دوم افزایش ارزش لیگ فوتبال عربستان از 3 میلیارد ریال به 8 میلیارد ریال است. همچنین پیشرفت فوتبال کشور تا سال 2030 تا برای کسب میزبانی جام جهانی 2030 موفق عمل کنند.

این پروژه با پیوستن کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی دنیای فوتبال، به النصر عربستان کلید خورد و پس از پیشنهاد‌های سنگین عربستان برای بازیکنان برتر دنیای فوتبال، آن‌ها به سمت آسیا ترغیب شدند و کم کم نگاه فوتبال‌دوستان را به سمت لیگ این کشور عربی کشاندند.

با توجه به مسابقات AFC باید دید تیم‌های ایرانی چقدر می‌توانند در تقابل با باشگاه‌های عربی موفق باشند و باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان و نساجی که در رقابت‌های آسیا حضور دارند چه بازیکنانی را در تقابل با ستاره‌هایی همچون رونالدو، مانه، بنزما و نیمار مدنظر دارند.

الهلال عربستان یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا پس از ناکامی در جذب لیونل مسی با به خدمت گرفتن نیمار، وینگر سابق بارسلونا و پاری سن ژرمن، تیم خود را بیشتر از قبل تکمیل کرده و برای مسابقات آسیایی آماده می‌شود.

گفتنی است پس از توافقات صورت گرفته بین الهلال عربستان و باشگاه سویا، یاسین بونو دروازه‌بان مراکشی، شگفتی ساز جام جهانی قطر در آستانه پیوستن به این تیم قرار گرفته است.

به زودی الکساندر میتروویچ و لوکاس دینیه به الهلال و لاپورته بازیکن 29 ساله منچسترسیتی به النصر عربستان می‌پیوندند.

شماتیک ترکیب احتمالی الهلال عربستان به شرح زیر است:

انتهای پیام /

نیمار و رونالدو در ورزشگاه آزادی یا شهید وطنی؟ 2