شنبه 7 مهر 1403

هدفمان صعود از مرحله گروهی آسیا است / پرسپولیس در پرونده بیرانوند برنده می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
هدفمان صعود از مرحله گروهی آسیا است / پرسپولیس در پرونده بیرانوند برنده می‌شود

حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره هدف‌گذاری سرخپوشان برای لیگ نخبگان آسیا تا کدام مرحله است، اظهار کرد: در مرحله اول، هدفمان این است که بین 8 تیم برتر باشیم و از گروه صعود کنیم. در مرحله بعد طبیعتا هرچه بتوانیم رتبه خود را بالاتر ببریم شرایط بهتر خواهد شد. سه تیم عربستانی به دلیل هزینه‌هایی که کرده‌اند، شرایطشان نسبت به تیم‌های دیگر بهتر است. من فکر می‌کنم قرعه‌کشی امسال لیگ نخبگان بی‌معنی بود. ما که در سید یک بودیم، بازی‌هایمان هیچ فرقی با سید 2 نداشت.

او افزود: همچنین صعود نکردن سپاهان هم به ضرر ما شد، زیرا به جای تیم‌های اماراتی، به تیم‌های عربستانی خوردیم و کارمان سخت شد. الهلال علاوه بر اینکه بازیکنان خارجی خیلی خوبی دارد، بازیکنان عربستانی خودش هم از النصر و الاهلی قوی‌تر هستند. در کنار هم تیم فوق‌العاده‌ای تشکیل داده‌اند. من در کل زیاد سمت الهلال نمی‌روم، چون از تیمشان خوشم نمی‌آید!

بادامکی درباره وضعیت تمدید قرارداد اورونوف بیان کرد: فشار رسانه‌ای و هواداران، کار را برای تمدید قرارداد بازیکنان سخت می‌کند. به هواداران حق می‌دهم که نگران تیم باشند، اما لطفا اجازه بدهند ما با صبر و تحمل کار را جلو ببریم. فشار آوردن به باشگاه باعث می‌شود بازیکن مبلغی بالاتر از حد عرف را درخواست کند. برنامه‌ریزی خوبی برای تمدید قرارداد با بازیکنان انجام داده‌ایم. هر زمان اورونوف دوست داشته باشد می‌توانیم قراردادش را تمدید کنیم. ما نسبت به حفظ این بازیکن خیلی خوشبین هستیم. بهترین جا برای اورونوف پرسپولیس است و خودش هم گفته است که بعد از فیفا دی مذاکره خواهیم کرد. طبیعتا وقتی بازیکنی خوب بازی می‌کند، پیشنهاد‌هایی برایش ارسال می‌شود. تلاش ما این است که با نظر کادرفنی، تمام بازیکنانی که قراردادشان تمام می‌شود را حفظ کنیم. با خانبان یک سوء تفاهمی در خصوص شرح وظایف به‌وجود آمد.

او افزود: پرسپولیس سقف را رعایت کرده است. مخالف سقف قرارداد بودیم. چرا این قانون گذاشته شد و سپس تغییر کرد؟ باید از ابتدا می‌گفتند که تکلیف تیم‌ها چیست؟ برخی تیم‌ها هنوز بازیکنان خودشان را ثبت نکرده بودند، اما بازیکن خارجی می‌خریدند. مطمئن هستم که برخی تیم‌ها می‌دانستند که در آخر سقف قرارداد افزایش پیدا می‌کند! لیست‌مان را خالی کردیم تا بازیکن جذب کنیم. اگر می‌دانستیم سقف افزایش پیدا می‌کند برنامه‌مان کلا تغییر می‌کرد. برای بودجه‌ای که نمی‌دانند هنوز به تیمی تعلق می‌گیرد یا خیر سقف بودجه را افزایش دادند.

معاون ورزشی پرسپولیس گفت: با نیانگ و یحیی عطیه‌الله مذاکره داشتیم. عطیه‌الله اصلا نمی‌خواست در ایران حضور پیدا کند. عطیه‌الله دوست داشت از ما امتیاز بگیرد تا با استفاده از آن به تیم دیگری برود. به نفع ما شد که او نیامد، چون توانستیم میلاد محمدی را جذب کنیم. شک نکنید که علی قلی‌زاده پرسپولیسی است. او خیلی دوست داشت به پرسپولیس بیاید و قطعا روزی در پرسپولیس بازی خواهد کرد. باشگاه علی قلی‌زاده با ما مخالفت کرد. پیشنهاد این باشگاه برای صدور رضایت‌نامه قلی‌زاده 2/5 میلیون دلار بود. بدشانسی ما است که پرسپولیس دست روی هر بازیکنی می‌گذارد، او پیشرفت و ترقی می‌کند. با جهانبخش صحبت کردیم، اما این بازیکن گفت که نمی‌خواهد در ایران بازی کند. ما هرگز با قدوس صحبت و مذاکرات نکردیم.

بادامکی گفت: رامین رضاییان در لیست اوسمار نبود، اما ما با ایشان به دلیل فشار هواداران مذاکره کردیم. مذاکره با رامین رضاییان اصلا به بحث مبلغ نرسید و فکر می‌کنم او از قبل با استقلال بسته بود. ایوب العملود و الکسی گندوز گزینه‌های گاریدو بودند. ما هنوز تکلیف سهمیه آخر خودمان مشخص نشده است. بازی‌های سعید مهری را گاریدو تایید کرد. پیگیر مدارک پزشکی نبیل باهویی هستیم.

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: استقلال امسال تیم خوبی دارد و نقل و انتقالات خیلی خوبی را پشت سر گذاشت. جای خالی بیرانوند با حضور گندوز حس نمی‌شود. گندوز هم از لحاظ فنی و از هم لحاظ اخلاقی عالی است. این بازیکن ذره‌ای حاشیه ندارد و سعی می‌کند قبل از بازی نماز بخواند. تاکید ما در جذب بازیکن خارجی این است که روی عملکرد تیم اثر مثبت بگذارد و با کیفیت باشند. تاکنون هر بازیکن خارجی که جذب کردیم با کیفیت بوده و این وسواس مدیریت را نشان می‌دهد. دوست نداریم بازیکن خارجی بیاوریم که برای تیم هزینه‌آور و مشکل‌ساز باشد.

بادامکی درباره وضعیت پرونده علیرضا بیرانوند گفت: برای کمیته تعیین وضعیت بازیکنان زشت است که 6 هفته از لیگ گذشته و هنوز رای پرونده اعلام نشده است. مطالبه هواداران پرسپولیس است که این رای در سریع‌ترین زمان اعلام شود. ما همچنان روی نظر خودمان هستیم که پرسپولیس برنده این پرونده است.

او درباره اینکه جاسوس باشگاه پرسپولیس اخراج شد، گفت: این داستان از سال‌های قبل وجود داشت. بالاخره در سراسر دنیا این اتفاق می‌افتد. ترکیب رئال و بارسا هم گاهی زودتر از موعد منتشر می‌شود، اما به نظرم در پرسپولیس نباید این اتفاق بیفتد. به هر حال مربی تفکرات خودش را دارد و نفرات مشخصی را در ترکیب گذاشته است و این کار اصلا انسانی نیست. پرسپولیس تیم پرطرفداری است. تمام رسانه‌ها دوست دارند خبر را قبل از همه منتشر کنند. 3-4 ساعت مانده به دربی هم ترکیب تیم ما لو رفت. طبیعتا نمی‌توانیم فردی که اینکار را می‌کند را پیدا کنیم تا بخواهیم اخراجش کنیم!

بادامکی با گلایه از مسئولان فوتبال در مشهد گفت: دوست داریم بازیهای خودمان در ورزشگاه شهر قدس باشد. با چادرملو در ورزشگاه تختی بازی خواهیم کرد چون استقلال میزبان هوادار در شهر قدس است. ما ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد و شهر قدس را برای بازیهای آسیایی معرفی کردیم که به ما گفتند به ثامن بروید که قبول نکردیم. اگر قرار باشد در ورزشگاه امام رضا (ع) بازی نکنیم، این مسیر طولانی را تا مشهد نمی‌رویم