پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

هدفگذاری رشد تعاملات تجاری ایران و تاجیکستان

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
هدفگذاری رشد تعاملات تجاری ایران و تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، هیأت تجاری دولت تاجیکستان به ریاست بختیار شریفی، معاون اول وزارت صنعت و فناوری‌های نو این کشور و در راستای توافقات چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی علمی و فنی ایران و تاجیکستان مبنی بر برگزاری کارگروه صنعت معدن و تجارت با حضور در تهران با علیرضا پیمان پاک‌، رئیس سازمان توسعه تجارت، دیدار و گفت و‌گو کرد.

طرفین در این دیدار بر لزوم گسترش تجارت میان ایران و تاجیکستان با وجود مشترکات فرهنگی بسیار و روابط سیاسی عالی، تاکید کردند.

در این دیدار پیمان پاک، حجم 130 میلیون دلاری مبادلات 2 کشور را ناچیز عنوان کرد و بر لزوم افزایش تعاملات و تامین اقلام مورد نیاز 2 کشور از سوی طرف مقابل تاکید کرد.

وی با ذکر مثال‌هایی در حوزه کشت فراسرزمینی از تامین پنبه کارخانه های نساجی ایرانی توسط تاجیکستان استقبال کرد.

همچنین بختیار شریفی نیز با استقبال از توسعه روابط تجاری با ایران، از لزوم استفاده تاجیکستان از دانش و فناوری های صنعتی ایران تاکید کرد.

در ادامه نیز طرفین به بررسی نحوه تعامل و تجارت در حوزه های صنعتی، محصولات شیمیایی، پتروشیمی، غذایی و دارویی لوازم خانگی کاشی و سرامیک پرداختند.

همچنین مقرر شد به منظور کاهش موانع تعرفه‌ای دو طرف امکان انعقاد موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور را بررسی کنند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید ایران تاجیکستان توسعه روابط تجاری ایران و تاجیکستان این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است