شنبه 14 مهر 1403

هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون شغل در سال جاری / بهره‌وری بالای طرح‌های اشتغال‌آفرین در مناطق روستایی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون شغل در سال جاری / بهره‌وری بالای طرح‌های اشتغال‌آفرین در مناطق روستایی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «سیدصولت مرتضوی» در نشست کارگروه ملی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری که امروز هشتم آذرماه در محل این وزارتخانه برگزارشد، اظهار کرد: باید با توانمندسازی روستائیان زمینه افزایش بهره‌وری و بازدهی در امور کشاورزی، دامداری و بهبود معیشت زندگی روستائیان را فراهم کنیم. وی با بیان اینکه جامعه روستایی بهره‌وری بالایی...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «سید صولت مرتضوی» در جمع خبرنگاران در حاشیه کارگروه ملی اشتغالزایی روستایی و عشایری اظهار داشت: خبر خوشی برای ملت عزیز و کارآفرینان داریم که این تسهیلات به رونق اشتغالزایی کمک خواهد کرد.

وی افزود: همچنین از محل منابع تبصره 16 منابع خوبی در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته است تا در اختیار کارفرمایان و افراد جویای کار اختصاص دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وعده یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ابراز امیدواری کرد: با طرح‌ها و تامین زیرساخت‌ها بتوانیم این تعداد فرصت شغلی با کد ملی و راستی‌آزمایی در اختیار مردم قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به طرح‌هایی که دارای توجیه اقتصادی و فنی باشد تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

مرتضوی به مصوبه‌های جلسه امروز کارگروه اشتغال روستایی و عشایر اشاره کرد و گفت: در این جلسه پیش‌بینی کرد منابعی از صندوق توسعه ملی و اجازه رهبر معظم انقلاب اسلامی در اختیار روستاییان قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: برای توسعه اشتغالزایی در روستا‌ها از صندوق توسعه ملی و مبالغی که در بانک‌ها و بازپرداخت تسهیلات از سال 97 باقی مانده است که امیدواریم بتوانیم جذب کنیم.

وی عنوان کرد: در این جلسه وضعیت بانک‌ها و دستگاه‌ها را رصد و ارزیابی کردیم گزارش‌های ارایه شد که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.