یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

هرچقدر از جنگ و انقلابمان روایت کنیم کم است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
هرچقدر از جنگ و انقلابمان روایت کنیم کم است

یک منتقد سینما در خصوص فیلم شماره 10 جشنواره چهل و یکم گفت: هرچقدر از جنگ و انقلابمان روایت کنیم کم است، اما فیلم هنوز برای نهایی شدن کار دارد.

اولین روز از چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد که با حضور منتقدان، خبرنگاران و اهالی سینما همراه بود.

فیلم سینمایی شماره 10 به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری در ساعت 19 در پردیس سینمایی ملت به نمایش در آمد.

از این رو امیر رضا مافی مدیر مرکز مستند و انیمیشن سوره و فعال حوزه سینما تلویزیون با حضور در پردیس سینمایی ملت در جمع خبرنگاران در خصوص فیلم شماره 10 گفت: موضوع فیلم خوب بود و ما از این دست روایت‌های قهرمانی در سینمایمان خیلی نیاز داریم، اما به نظرمی‌رسد فیلم نیاز به تدوین مجدد دارد و یک سری از کار‌های پس تولیدی باید انجام شود؛ فیلم نهایی نبود و فیلم کمی کار دارد.

وی ادامه داد: در روایت فیلم شماره 10 یک جا‌ها به نظر می‌رسد فیلم کم می‌آورد و فکر می‌کنم اگر مجددا تدوین و مقداری کم بشود؛ فیلم خوبی خواهد شد.

مافی در خصوص کفایت روایت این چنین فیلم‌ها که باید کیفی گرایی شوند یا فقط تعدد داشته باشیم گفت: خیلی با تعدد و غیر تعدد این فیلم‌ها همراه نیستم؛ اما نظرم این است که ما هرچقدر از جنگ و انقلابمان روایت کنیم کم است و این جهاد تبینی است که مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد:، اما اگر تکرار به ابتزال موضوع می‌انجامد یعنی اگر ما شروع و به لحاظ کیفی ضعیف عمل کنیم و مدام تکرار کنیم و ابتزال بیافرینیم حتما به اثر منفی گذاشتن شروع می‌کند؛ لذا حتما باید هم تعداد کار‌هایی که تولید می‌کنیم به لحاظ کمی قابل قبول باشد و هم از نظر کیفی اصلا نباید از این موضوعات بگذریم و عبور کنیم؛ زیرا بعد‌ها پشیمان خواهیم شد.

مافی در خصوص نقش آفرینی بازیگران و بازی مجید صالحی گفت: بازی‌ها خوب بود و مجید صالحی بازی خوبی داشت؛ البته من کاری بهتر از مجید صالحی هم دیده ام؛ اما این فیلم هنوز برای نهایی شدن کار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر