شنبه 8 اردیبهشت 1403

هر چه در زندگی دارم، حاصل ارادتم به اباعبدالله الحسین (ع) است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
هر چه در زندگی دارم، حاصل ارادتم به اباعبدالله الحسین (ع) است

انتظاری پیرغلام امام حسین (ع) در یزد گفت: هرچه دارم همه و همه حاصل ارادتم به آقا امام حسین علیه‌السلام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن انتظاری پیرغلام امام حسین (ع) در محله مسجد جامع یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه از زمانی که خود را شناخته‌ام در مجلس سالار شهیدان بودم و به عزاداران خدمت می‌کردم، گفت: اکنون که در سن 58 سالگی هستم، به جرأت می‌توانم بگویم این حضور و این خدمت برکت و ثمره اصلی زندگی من است.

وی با اشاره به اینکه که هرچه دارم همه و همه حاصل ارادتم به آقا امام حسین علیه‌السلام است، اذعان داشت: هرکس در این مسیر پربرکت قرار گیرد بدون شک زندگیش با عنایاتی از سوی ائمه اطهار (ع) و بالاخص سرور و سالار شهیدان همراه خواهد بود که اثرات آن را عینه می‌بیند.

انتظاری با تاکید بر اینکه مردم دارالعباده یزد همیشه منتظر ایام ماه محرم هستند، گفت: بسیاری از هیئات مذهبی از دو هفته مانده به ایام عزای امام حسین (ع) خود را آماده این ماه می‌کنند و الان که در شرایط کرونایی قرار داریم سبب شده تا شیوه عزاداری‌ها مقداری با تغییرات مواجه شود و محدودیت‌هایی در این خصوص داشته باشیم.

این پیرغلام امام حسین (ع) با تاکید بر اینکه عزاداری برای اباعبدالله هیچ‌گاه سبب افسردگی نمی‌شود، افزود: کسانی که می‌گویند عزاداری سبب افسردگی می‌شود، سخت در اشتباه هستند چون شور و حالی که در ماه محرم ایجاد می‌شود، در کمتر ماه‌های سال مشاهده می‌شود.

وی از اثرات مشارکت در برنامه‌های ماه محرم را، از بین رفتن کینه و کدورت‌ها دانست و اظهار داشت: با شروع ماه عزای امام حسین (ع) شورونشاطی غیرقابل وصف در دل مردم به وجود می‌آید که نمی‌توان آن را در ماه‌های دیگر جستجو کرد.

انتهای پیام /