دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

هزار دف پالنگان شنیدنی شد / جهان خیره به این نقطه ایران + عکس و فیلم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
هزار دف پالنگان شنیدنی شد / جهان خیره به این نقطه ایران + عکس و فیلم

اقتصادنیوز: آیین هزار دف امسال در بهشت پلکانی کردستان یا پالنگان برگزار شد و میزبان هزاران نفر از اهالی استان کردستان و گردشگران شد.

به گزارش اقتصادنیوز، همزمان با فرا رسیدن آخرین روز فروردین ماه، یکی از روستاهای بهشت گونه ایران 31 فروردین را به رسم هر سال، متفاوت تر از دیگر روزهای سال گذراند. این روستا که بهشت پلکانی کردستان نامیده می شود و پالنگان نام دارد از توابع شهرستان کامیاران است.

از میان هشت روستای نامزد جهانی شدن، کندوان در آذربایجان شرقی رتبه اول و پالنگان رتبه دوم را از آن خود کرد؛ بنابراین پالنگان امسال نیز در میان روستاهای کاندید جهانی شدن قرار دارد و مسئولان در تلاش‌اند در رتبه بندی امسال، پالنگان عنوان جهانی شدن را کسب کند.

ریشه هزار دف پالنگان

دف به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سازها، محبوبیت خاصی میان مردم این خطه دارد و همین امر سبب شده پالنگان به عنوان روستای شاخص گردشگری در غرب کشور روز جمعه 31 فروردین‌ماه سال‌جاری میزبان جشنواره هزار دف باشد.

در این آیین عرفانی باشکوه و غرورآمیز، دف‌نوازان اعم از زن و مرد با قرار گرفتن بر روی پشت بام خانه‌های پلکانی روستا، نوای عرفانی مولودی خوانی سر دادند. برای شرکت در این مراسم، چند ده هزار نفر خود را به پالنگان رساندند و شاهد این آیین باشکوه ایرانی بودند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
هزار دف پالنگان شنیدنی شد / جهان خیره به این نقطه ایران + عکس و فیلم 2
هزار دف پالنگان شنیدنی شد / جهان خیره به این نقطه ایران + عکس و فیلم 3
هزار دف پالنگان شنیدنی شد / جهان خیره به این نقطه ایران + عکس و فیلم 4
هزار دف پالنگان شنیدنی شد / جهان خیره به این نقطه ایران + عکس و فیلم 5
هزار دف پالنگان شنیدنی شد / جهان خیره به این نقطه ایران + عکس و فیلم 6